مدیرعامل شرکت سکاف در این راستا با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرده است، اظهار کرد: در ابتدا این شرکت از کارهای آب و فاضلاب شهری آغاز کرد و پس از آن در بخش‌های ساختمانی، راه‌‌‌سازی، راه‌‌‌آهن، خط لوله نفت و گاز، ایستگاه تقویت فشار گاز و نهایتا پالایشگاه به کار خود وسعت داد.

کامبیز صالحی افزود: با توجه به تعداد پروژه‌‌‌های موجود پس از ۴۱ سال موفق به اشتغال‌زایی برای پنج‌هزار نفر در شرکت سکاف شده‌‌‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نظر به گسترش تعداد پروژه‌‌‌های این شرکت در استان فارس به‌خصوص در زمینه نهضت ملی مسکن تا چند ماه آینده به ۸‌هزار نفر خواهد رسید.

صالحی با اشاره به پروژه‌‌‌های در دست اقدام در استان فارس گفت: سکاف با توجه به ظرفیت‌‌‌های موجود و انجام هماهنگی‌‌‌های لازم مقرر شد در استان فارس ساخت ۱۵‌هزار واحد نهضت ملی مسکن را اجرا کند و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به شتاب این نهضت و همچنین بحث اشتغال‌زایی استان کند.

مدیرعامل سکاف اضافه کرد: ما سعی کردیم با وجود چالش‌ها و شرایط سخت اجرایی موجود، کار را با قدرت انجام داده و کیفیت و سرعت را در اولویت‌‌‌ فعالیت‌‌‌های خود قرار دهیم.

صالحی عنوان کرد: انعقاد قرارداد ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شیراز، فسا، نی‌ریز، داراب، مرودشت، حاجی‌آباد، استهبان، دبیران، لارستان و صدرا شروع شده است و در حال حاضر در مراحل پی‌‌‌کنی و در برخی شهرها نیز آماده انجام فوندانسیون است.

وی با تاکید بر کیفیت انجام کار عنوان کرد: در شهر شیراز و مرودشت ما از «متد دیوار و کف بتن» استفاده خواهیم کرد که این امر ضمن صرفه اقتصادی موجب تولید واحد‌‌‌های با کیفیت برای مصرف‌کنندگان خواهد شد.

مدیرعامل سکاف افزود: با توجه به پتانسیل‌‌‌های موجود در شرکت، در نظر داریم با توجه به ظرفیت‌‌‌های استان فارس در زمینه ساخت راه، پل و همچنین مراکز تجاری و تفریحی ورود کنیم.

صالحی در همین راستا عنوان کرد: ساخت باغ پرندگان در شیراز را در دستور کار داریم که فاز صفر آن طراحی و توسط شهرداری شیراز تایید شده است و در آستانه اجرای فاز یک آن هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد:  اجرای آزادراه شیراز- بوشهر و کمربندی شمال شرقی و جنوب غربی شهر شیراز را در دستور کار داریم.

در همین راستا و به منظور نظارت بر اجرای هر‌چه منظم‌‌‌تر و سریع‌‌‌تر پروژه‌‌‌های در دست انجام طی روزهای گذشته مدیرعامل این شرکت به همراه هیات همراه از پروژه‌‌‌های طرح بزرگ نهضت ملی مسکن در شیراز (کمیل‌آباد)، فسا، نی‌‌‌ریز، داراب، حاجی‌آباد، دبیران، مرودشت و استهبان بازدید کردند.