ساگامی می‌‌‌گوید این ایده را مدیون پدربزرگش است که زندگی‌‌‌اش را به اداره یک آژانس املاک کوچک در شهر اوساکا اختصاص داده بود. او نتوانست جانشینی برای کسب و کارش پیدا کند و وقتی در سن ۸۰سالگی خودش را بازنشسته کرد، مجبور شد آژانس را کلا تعطیل کند. ساگامی به یاد می‌‌‌آورد که پدربزرگ «مجوز آژانس را قاب گرفته بود و به دیوار دفترش زده بود. دیدن پایین آمدن آن قاب و دور انداختنش خیلی ناراحت‌‌‌کننده بود.» شرکت M&A RI در ماه آوریل اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود ۶۲۰‌هزار بنگاه سودآور در ژاپن به خاطر مشکل کمبود جانشین، در معرض تعطیلی قرار بگیرند و دولت ارزیابی کرده که تا سال ۲۰۲۵ این کشور ۵/ ۲ میلیون شرکت کوچک و متوسط خواهد داشت که صاحبانش بالای ۷۰ سال خواهند بود. حدود نیمی از این افراد، هیچ برنامه‌‌‌ای برای جانشینی خود ندارند که باعث تعطیلی شرکت‌ها و از بین رفتن ۵/ ۶ میلیون شغل می‌شود و ۱۶۲ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ژاپن صدمه وارد می‌کند.

M&A RI  پنج سال پیش تاسیس شد و حالا بیش از ۱۶۰ نیروی کار دارد، از جمله ۱۱۵ مشاور و واسطه ۵۰۰ معامله شرکتی بوده است. این شرکت ظرف مدت شش ماه تا ماه مارس، ۶۲ معامله را به سرانجام رسانده که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۲۶ مورد بیشتر بوده است. ساگامی که در دانشگاه بیولوژی و کشاورزی خوانده، از ابتدا می‌‌‌دانست که می‌‌‌خواهد کسب‌و‌کار خودش را داشته باشد. برای اینکه مهارت‌‌‌هایش را در حوزه‌‌‌های مختلف صیقل دهد، به عنوان طراح، توسعه‌‌‌دهنده نرم‌‌‌افزار و مدیر بازاریابی کار کرد. همچنین تلاش کرد یک شرکت تجارت الکترونیک راه‌‌‌اندازی کند و اولین پیشرفتش در سال ۲۰۱۶ حاصل شد: یک کسب‌و‌کار مد و آرایش زنانه که آن را «آلپاکا» (Alpaca) نامید. در آن زمان فقط ۲۵ سال داشت.

ساگامی می‌‌‌گوید: «پدربزرگم وقتی کوچک بودم همیشه داستان‌‌‌هایی از موفقیت در کارآفرینی برایم تعریف می‌‌‌کرد. می‌‌‌گفت فرض کن یک بلیت لاتاری داری که یک‌درصد شانس قطعی برنده شدن دارد. حتی اگر ۹۹ بار شکست بخوری، در صدمین تلاشت به پیروزی می‌‌‌رسی.» M&A RI، با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی و یک پایگاه داده گسترده، بین خریدار و فروشنده ارتباط برقرار می‌کند و تمرکزش بر شرکت‌هایی است که فروش بالای ۵۰۰ میلیون ین دارند. مشاوران شرکت مذاکرات را انجام می‌دهند و توافق ظرف شش ماه انجام می‌شود - خیلی کمتر از چارچوب زمانی لازم برای یک ادغام معمولی که تازه موانع قانونی هم ندارد-M&A RI کارمزدش را بعد از تکمیل قرارداد دریافت می‌کند که گاهی به بیش از ۵‌درصد مبلغ آن می‌‌‌رسد. ساگامی می‌‌‌گوید: «می‌‌‌خواهم اهداف والاتری را دنبال کنم. می‌‌‌خواهم شرکتمان بیشتر رشد کند، قراردادهای بیشتری ببندد و اگر بتوانیم ظرفیت بازار بیشتری به دست آوریم، می‌توانم بگویم کاری انجام داده‌‌‌ایم.»