پست در ریل دیجیتال

به‌‌‌پرداخت ملت و کمک به رشد دیجیتال کشور

در این مراسم، محمدمهدی تقی‌‌‌پور، مدیرعامل شرکت به‌‌‌پرداخت ملت با اشاره به ارتباط نزدیک حوزه پرداخت با مردم و مشتریان متعدد، اظهار کرد: «تلاش شرکت به پرداخت ملت همواره در راستای تامین انواع نیازهای سخت‌‌‌افزاری و نرم‌‌‌افزاری برای ارائه خدمات بهتر در حوزه پرداخت الکترونیک بوده است.» تقی‌پور با تاکید بر این موضوع که یکی از اهداف شرکت به‌‌‌پرداخت ملت، هوشمند‌سازی حوزه پرداخت در کشور است. او در این خصوص عنوان کرد: هوشمندسازی حوزه پرداخت همواره مورد توجه مشتریان شرکت به‌‌‌پرداخت بوده است و در همین راستا برنامه‌‌‌های متعددی را اجرا کردیم. مدیرعامل شرکت به پرداخت درمورد همکاری‌‌‌های به پرداخت ملت و شرکت ملی پست افزود: همکاری شرکت به‌‌‌پرداخت با شرکت ملی پست سابقه چند ساله دارد و حالا امکانی فراهم شده است که شرکت به‌‌‌پرداخت و شرکت ملی پست با دقت و گستردگی بیشتری به نیازسنجی مردم و کسب و کارها بپردازند.

او با یادآوری اینکه نخستین سری از MPO‌های شرکت به‌‌‌پرداخت ملت حدود پنج سال پیش در اختیار شرکت ملی پست قرار گرفت و امروز هم موزعین به تجهیزات پیشرفته‌‌‌تری مجهز خواهند شد، افزود: «مایه مباهات ماست که از سال گذشته، بخش ویژه‌‌‌ای را به مشتریان خاص خود اختصاص دادیم تا با نیازسنجی مشتریان بزرگی مانند شرکت ملی پست که با حوزه پرداخت ارتباط مستقیم دارند، بتوانیم خدمات باکیفیت‌‌‌تری را ارائه دهیم.» تقی‌‌‌پور با بیان اینکه موزعین پست به‌‌‌عنوان حلقه ارتباط کسب و کارها در میانه میدان و کف بازار پرداخت قرار دارند، این حرکت را زمینه‌‌‌ساز توسعه کسب و کارهایی دانست که از شرکت ملی پست سرویس‌‌‌های خدماتی دریافت می‌کنند و بیان کرد: «یکی از اهداف مهم شرکت به‌‌‌پرداخت ملت، تداوم همکاری با شرکت‌هایی همچون شرکت ملی پست است که در این راستا، شناسایی نیازهای شرکت‌های بزرگ و کمک به کسب و کارها و سفارشی‌‌‌سازی نیازهای آنها را با جدیت دنبال می‌‌‌کنیم.»

تقی‌‌‌پور، بر نقش این تکنولوژی تازه بر رشد کسب و کارهای اینترنتی تاکید داشت و گفت: در حوزه کسب و کارهای اینترنتی این پروژه نقش موثری دارد و ان‌‌‌شاءالله تجهیزات هوشمند به‌‌‌پرداخت کمک می‌کند تا رشد اقتصاد دیجیتال در کشور سرعت بگیرد.

شرکت ملی پست در مسیر دیجیتالی شدن

در این برنامه، محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران بر این موضوع تاکید داشت که این شرکت در مسیر توسعه دیجیتال قرار داشته که می‌تواند کیفیت خدمات شرکت ملی پست را افزایش دهد. وی در این خصوص اظهار کرد: در ادامه هوشمندسازی شبکه پستی کشور بیش از ۶ مورد این شرکت را به هدف‌‌‌گذاری ۳۰۰ مورد هوشمندسازی کامل شرکت ملی پست نزدیک می‌کند.

این خدمات موجب می‌‌‌شوند که فرآیند شناسایی موقعیت مکانی و همچنین احراز هویت افراد با دقت بالاتر و سهولت بیشتری صورت بگیرد. تا پیش از این ماموران پستی مجبور بودند که با استفاده از گوشی شخصی خود بخش زیادی از فرآیند تحویل مرسوله‌‌‌های پستی را انجام دهند که با کمک دستگاه‌‌‌های جدید، این ایراد مرتفع خواهد شد. لیائی در این خصوص گفت: با این تجهیزات امکان هوشمندسازی در زمینه موقعیت مکانی و تشخیص هویت هوشمند فراهم می‌شود. همچنین با اتفاق امروز موضوع ممنوعیت خرید موبایل برای موزعین رفع می‌شود و از این پس موزعین نیازی به استفاده از موبایل شخصی برای انجام فرآیند توزیع ندارند و همین مساله مشکل بسیاری از موزعین را حل می‌کند.

علاوه بر موضوعات مذکور که موجب سهولت شرایط ماموران و افزایش کیفیت ارائه خدمات می‌شود، این دستگاه‌‌‌های جدید برای فروشندگانی که کالاهای خود را از طریق پست ارسال می‌کنند، مزایایی را به همراه خواهد داشت. به کمک این دستگاه‌‌‌ها، تسویه حساب شرکت ملی پست با فروشندگان به‌صورت برخط و آنی صورت خواهد گرفت و دیگر فروشندگان مجبور نیستند که برای تسویه حساب خود با شرکت ملی پست، درگیر مراحل اداری و بوروکراسی سنگین با شرکت ملی پست شوند. لیائی در این خصوص اظهار کرد: همچنین دیگر نتیجه همکاری شرکت ملی پست با شرکت به‌‌‌پرداخت تسویه حساب آنلاین و آنی است که باعث توسعه بازار کسب و کار‌‌‌های دیجیتال می‌شود.

برنامه‌‌‌ریزی شرکت ملی پست بر این است که تا پایان اردیبهشت سال‌جاری، تعداد ۶۵۰۰ عدد از این دستگاه‌‌‌های جدید تحویل ماموران پستی شود. او در این خصوص عنوان کرد: افتتاح اصلی این پروژه روز ۲۷ اردیبهشت همزمان با روز ملی ارتباطات انجام می‌شود و در آن مراسم ۶‌هزار و ۵۰۰ دستگاه هوشمند در اختیار موزعین شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.