شریف در تشریح عملکرد شرکت در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: سال گذشته پس از انتصاب بنده به عنوان مدیرعامل شرکت آبادگران، به مدت یک ماه شرایط و پروژه‌‌‌های شرکت، ذی‌نفعان و همچنین مشکلات و آسیب‌‌‌های آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دادم و در نتیجه برنامه تحول این شرکت تدوین و آماده‌‌‌سازی شد.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین رکن تحول، تبدیل شرکت آبادگران به یک مجموعه اثرگذار در حوزه اقامتی گردشگری بوده است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته مشکل اصلی در خصوص انحراف بهره‌‌‌برداری از این مجتمع بوده و استراتژی ما بر مبنای ورود شرکت آبادگران به بازار گردشگری و اقامتی متمرکز بوده است.

مدیرعامل شرکت آبادگران ایران با بیان مشکلات شرکت آبادگران پیش از روی کارآمدن مدیریت جدید تصریح کرد: این شرکت سال گذشته در حوزه اقتصادی و مالی۷۵۰ میلیون تومان سود ناخالص و همچنین حجم زیادی مطالبات معوق داشت. از طرفی از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰ عمده سود این شرکت از محل فروش دارایی‌‌‌ها بوده است. ساختار قدیمی در حوزه حاکمیت، وجود ساختارهای موازی در حوزه حاکمیت و مدیریت، پرونده‌‌‌های متعدد در حوزه حقوقی، همچنین انحراف در بهره‌‌‌برداری از پروژه کوهسنگی در ۱۰ سال اخیر که منجر به ایجاد چالش‌‌‌ها و آسیب‌‌‌های اجتماعی در برخی واحدهای اقامتی شده بود از مشکلات شرکت آبادگران ایران محسوب می‌‌‌شد.

شریف با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای برنامه تحول شرکت آبادگران گفت: اصلاح ساختار شرکت و حاکمیت آن، افزودن بخش ‌آی‌تی، حقوقی، اقتصادی، بازار سرمایه و بهره‌‌‌برداری به ساختار شرکت، همچنین به کارگیری نیروهای متخصص در حوزه مالی، استیفای حقوق شرکت و بیت‌المال، اصلاح آیین‌‌‌نامه‌‌‌ها و ایجاد نظام بهره‌‌‌برداری صحیح در سایت کوهسنگی از اقدامات صورت‌گرفته در سال‌جاری بوده است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی اقداماتی چون همکاری با نهادهای نظارتی و پلیس، نصب دوربین‌‌‌های پلاک‌‌‌خوان و مدار‌بسته برای پوشش مانیتورینگ محوطه و مشاعات، همچنین برخورد با متخلفان در استفاده غلط از برخی واحدهای اقامتی و افتتاح پروژه فودکورت «صخره» انجام گرفته است تا شرایط مناسب برای ورود خانواده‌‌‌های مشهدی به مجموعه آبادگران فراهم شود.

شریف خاطرنشان کرد: اکنون شرکت آبادگران دارای چهار دارایی ملکی اصلی شامل سایت کوهسنگی، سایت گلوگاه در مازندران، پروژه آرامش در محله قاسم‌آباد مشهد و پروژه گلستان در کنار بند گلستان است. با توجه به اینکه سند سایت کوهسنگی تا عمل‌‌‌کردن تعهدات شرکت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دارد در پروژه طرح تحول با حمایت استاندار و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی فرآیند صدور مجدد موافقت اصولی در حال انجام است که با صدور آن تا پایان سال‌جاری و تامین سرانه‌‌‌های گردشگری درخصوص اخذ سند از سازمان مسکن و شهرسازی اقدام خواهد شد. وی با دعوت از صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه گردشگری سایت کوهسنگی اظهار کرد: ۱۱ بسته اقتصادی گردشگری شامل ایجاد مراکز تجاری، فرهنگی و تفریحی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در سایت کوهسنگی پیش‌بینی شده که برای پنج مورد آن تفاهم‌‌‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آبادگران در پاسخ به پرسش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» در خصوص ایجاد جذابیت برای جذب مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌‌‌های این شرکت گفت: تدوین این بسته‌‌‌های اقتصادی جذاب طراحی شده است به نحوی که منافع شرکت با منافع سرمایه‌گذار هم‌راستا باشد، قراردادها از نوع bolt بوده و بیش از ۱۵ -۱۰ سال دوره بهره‌‌‌برداری آن به طول می‌‌‌‌انجامد و صلاح سرمایه‌گذار در اقدامات آتی دیده شده است.

وی تاکید کرد: اکنون در راستای استراتژی تبدیل شرکت آبادگران به یک شرکت اثرگذار در حوزه گردشگری و اقامتی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۴۲ واحد اقامتی در مجتمع آبادگران سایت کوهسنگی برای پذیرش زائران و مسافران از طریق سامانه هتلداری تجهیز شده است.

شریف گفت: در مجموع این شرکت در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۶۰‌درصد افزایش درآمد داشته و وصول مطالبات نسبت به سال گذشته با ۸ برابر افزایش به ۱۳۵ میلیون تومان رسید. همچنین موضوع مولدسازی دارایی پروژه گلستان و آرامش در حال پیگیری است.