رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران با اشاره به اینکه تولید و فروش انواع محصولات جوراب و کشباف در انتظار مجوز واردات نخ است گفت: در حال حاضر نخ ۱۵‌درصد افزایش قیمت داشته و چنانچه مجوز واردات صادر نشود، این افزایش نرخ بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

به گزارش «ایلنا»، سید‌علی‌اصغر بهبهانی در خصوص آخرین وضعیت بازار صنف متبوع خود گفت: تولیدکنندگان جوراب و کشباف طی ماه اخیر به دلیل برودت هوا و افزایش تقاضا، تمامی محصولات خود را به فروش رساندند. اگر بخواهیم از این منظر به افزایش تقاضا بنگریم، برای تولیدکنندگان و فروشندگان این کالاها، اوقات خوبی را داشته و داریم.

وی در ادامه به موضوع همیشگی کمبود نخ اشاره کرد و گفت: هم اکنون با احتساب تمامی میزان تولید تولیدکنندگان داخلی نخ، تولیدکنندگان کالاهایی نظیر جوراب به ۱۰۰‌هزار تن نخ دیگر برای تکمیل مواد اولیه و به جریان انداختن ظرفیت کامل چرخه تولید نیاز دارند.

بهبهانی در ادامه به رایزنی با دفتر نساجی برای صدور جواز واردات اشاره کرد و افزود: دفتر نساجی قول مساعد داده است که مجوز واردات نخ را صادر کند. در حال حاضر قیمت نخ ۱۵‌درصد افزایش داشته و چنانچه مجوز واردات صادر نشود، این افزایش نرخ بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی اخیرا گفته: درحال حاضر مجوز واردات نخ و پنبه را تا زمانی که پنبه داخلی خریداری نشود به تعلیق درآورده‌ایم.