به گفته یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون، چهار ارزش اصلی در این بیمه تعریف شده که ارزش‌‌‌ها عبارت از بهبود مستمر، احترام متقابل، پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری و شفافیت بوده است که تمامی این اقدامات در راستای همین ارزش‌‌‌ها بوده است. همچنین این شرکت سبد نوآوری‌‌‌های خود را که تاوینو نام‌گذاری کرده به چهار دسته یا رویکرد کلی تقسیم کرده است. رویکرد اول این دسته‌بندی جت نام دارد. این شرکت در این رویکرد قصد دارد سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتری را افزایش دهد. رویکرد بعدی کیک نام‌‌‌ دارد که بیمه تعاون در این رویکرد قصد دارد تا ارائه خدمات را ساده‌‌‌سازی کرده و مشتریان تجربه راحت‌تری در دریافت خدمات داشته باشند. رویکرد مسیر نام دسته سوم این نوآوری‌‌‌هاست که در این رویکرد بیمه تعاون قصد دارد با طراحی سامانه‌‌‌های گوناگون، انجام امور درون سازمانی را بهتر و ساده‌‌‌تر سازد. رویکرد تینو هم چهارمین دسته از سبد نوآوری‌‌‌های بیمه تعاون است که بر طراحی محصولات خاص و نوین تمرکز دارد.

در رویکرد جت، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان است. در این بخش بیمه تعاون قصد دارد تا از رضایت مشتریان نسبت به خدمات اطمینان پیدا کرده و به نوعی رضایت مشتری را گارانتی کند. مطابق تحقیقات صورت گرفته توسط این شرکت، مشتریان عمدتا دو دغدغه اصلی داشتند. دغدغه اول، پاسخگویی به آنها بوده و دومین دغدغه هم، سرعت پرداخت خسارات ارزیابی شده است. این شرکت از طرفی با طراحی سیستمی جهت تشویق کارکنان به پاسخگویی به سوالات مشتریان سرعت این عمل را افزایش داده و از طرف دیگر هم با نظر‌سنجی دائم در فرآیند پرداخت خسارات، از رضایت مشتری و عملکرد شرکت اطمینان حاصل می‌کند.

همچنین این شرکت در راستای بهبود عملکرد پاسخگویی، علاوه بر مرکز پاسخگویی تلفنی و چت آنلاین، امکان ارتباط مشتری با این شرکت از طریق شبکه‌‌‌های اجتماعی داخلی و خارجی را هم فراهم کرده است. از دیگر محصولاتی که در این نشست رونمایی شد، بیمه بدنه کیلومتری بود. این محصول در حال حاضر در مرحله طراحی است و به زودی اجرا خواهد شد. مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه‌‌‌های اتومبیل بیمه تعاون در این مورد تاکید کرد که در طراحی بیمه بدنه کیلومتری، به امکانات و بسترهای بیمه تعاون توجه شده و متناسب با آن برای این شرکت شخصی‌‌‌سازی شده است.

از دیگر فعالیت‌‌‌های این شرکت جهت حمایت از صنعت بیمه، اجرای برنامه اینشورتاک بوده است. این برنامه استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و ارائه آموزش به مردم در حوزه بیمه است. این برنامه که دوره اول آن سال گذشته برگزار شد و دوره دوم آن هم در سال‌جاری درحال برگزاری است، مسابقه سخنوری در حوزه بیمه است که با حضور استادان کشوری برگزار می‌شود. هدف از اجرای چنین برنامه‌‌‌ای ایجاد بستری مناسب برای فرهنگ‌سازی در حوزه بیمه است. دیگر خدمت معرفی شده در این برنامه، معرفی سایت دکتر بیمه بود که هدف از ایجاد و طراحی این وب‌سایت، این است که کاربران بتوانند برخی از راهنمایی‌‌‌های پزشکی و خدمات درمانی را از طریق این سایت دریافت کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت که رضایت مشتری از جمله اهداف مهمی بود که مجموعه مدیران اجرایی این شرکت انتخاب کرده و مسیر شرکت را در این جهت هدایت کرده بودند.