خدمات «مکسا» از ۶ به ۱۷ استان توسعه می‌یابد

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، مراقبت‌‌‌های حمایتی و تسکینی، از جمله راهکارهایی است که تلاش می‌کند کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنها را در مواجهه با مشکلات ناشی از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تهدیدکننده حیات، بهبود دهد. مطابق اعلام سازمان بهداشت جهانی، این مراقبت‌‌‌ها‌‌‌ امروزه باید در اولویت برنامه‌‌‌های سلامت عمومی و مدیریت بیماری‌‌‌های خاص قرار گیرد. از این رو WHO مراقبت‌‌‌های تسکینی را چهارمین گام کنترل سرطان پس از پیشگیری، تشخیص بهنگام و درمان می‌‌‌داند. تغییراتی که بیماری‌‌‌های صعب العلاج به مرور در بدن افراد مبتلا به این بیماری‌‌‌ها ایجاد می‌کند، باعث اختلال در توانایی و ظرفیت بیمار برای ادامه زندگی روزمره می‌شود؛ موضوعی که علاوه بر کاهش کیفیت زندگی بیمار، تاثیرات روحی و روانی نیز بر بیمار و خانواده او می‌‌‌گذارد.

چنین شرایطی ضرورت ارائه خدمات و حمایت‌‌‌های پزشکی و اجتماعی متعدد به بیماران مبتلا به بیماری‌‌‌های صعب العلاج را دو چندان می‌کند. موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، در تلاش برای حمایت‌های مردمی، بنیان‌گذاری شد و همواره نگاه مسوولانه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک را به عنوان یکی از حامیان این مجموعه، پشتیبان فعالیت‌های خود داشته است. حمایت از این مجموعه در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این گروه صنعتی انجام شده است.

پس از بررسی و نیازسنجی در حوزه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان و همچنین بررسی‌های ملی و بین‌المللی، این مرکز به عنوان نخستین و تنها ارائه دهنده مراقبت‌‌‌های حمایتی و تسکینی، تلاش کرد تا یکی از خدمات کمرنگ و مغفول نظام سلامت را به بیماران مبتلا به سرطان در کشور ارائه دهد. بر این اساس، طب تسکینی با رویکرد افزایش کیفیت دوره زندگی در بیماران مبتلا به سرطان، از سه سال گذشته برای نخستین بار از سوی مرکز مکسا آغاز شده است.