هدف از تشکیل این کارخانه توسعه و استقرار نهاد‌‌‌های زیست‌بوم همچون مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌‌‌ها و استارت‌آپ‌ها، مهارت‌افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیاز‌‌‌های فناورانه و اولویت‌‌‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان است که به عنوان نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ برای ایجاد قطب (هاب) نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالان داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون‌سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق به شمار می‌رود. این کارخانه که در هفت حوزه فین‌تک، انرژی، معدن، حمل‌ونقل، سلامت، کالا‌‌‌های اساسی و کشاورزی (امنیت غذایی) فعالیت می‌کند یکی از شرکت‌های گروه فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید وابسته به بانک سپه است.

فرآیند احداث و تجهیز کارخانه از نیمه مرداد ماه امسال آغاز شد و در کمترین زمان ممکن که بی‌سابقه بوده در ۴۰ روز کاری و فرآیند پذیرش طی یک و نیم ماه انجام شد. در این کارخانه یک شتاب‌دهنده در حوزه هوشمندسازی، چهار شرکت دانش‌بنیان به همراه ابزار‌‌‌های اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه‌‌‌ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی و نماینده فن‌بازار پارک پردیس مستقر شده‌اند. در مراسم افتتاحیه که با بازدید از بخش‌‌‌های مختلف نیز همراه بود، دکتر دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از حمایت مدیرعامل بانک سپه از اقتصاد دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: بانک سپه ارزش سرمایه‌گذاری در اقتصاد دانش‌بنیان را به درستی درک می‌کند.

دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم گفت: افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور در راستای منویات رهبر انقلاب و برنامه تحول راهبردی بانک سپه صورت گرفته است. همچنین در این مراسم، دکتر صدر مدیرعامل شرکت امیدبوم گفت: با حمایت بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توافق کرده‌‌‌ایم که مرجعیت هوشمندسازی را داشته باشیم و به جوانان کشور کمک کنیم، چرا که اکوسیستمی ایجاد کرده‌‌‌ایم که زمینه‌‌‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توسعه نیاز دارند به آنها ارائه دهیم.