یک مجرم جانشین نتانیاهو خواهد شد؟

منابع عبری گزارش دادند رئیس حزب «شاس» که قبلا به دلیل محکومیت جنایی سِمت وزارت را از دست داده، به «بنیامین نتانیاهو» فشار می‌آورد تا او را به عنوان نخست‌وزیر جایگزین انتخاب کند.

«آریه درعی» رئیس حزب «شاس» که از متحدان «بنیامین نتانیاهو»در تشکیل کابینه فعلی رژیم صهیونیستی است، به یکی از چالش‌های جدید نخست‌وزیر تل‌آویو تبدیل شده و به او فشار می‌آورد تا به عنوان نخست‌وزیر جایگزین منصوب شود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از «تایمز اسرائیل»، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که درعی و نتانیاهو مذاکراتی را انجام داده‌اند و در حال بررسی گام بعدی خود برای اعطای منصبی مهم به رئیس حزب شاس هستند.

درعی در ابتدای تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل کابینه، به عنوان وزیر بهداشت منصوب شده بود؛ اما دادگاه به دلیل محکومیت جنایی ادرعی، این جایگاه را از او سلب کرد. حالا او بعد از ممنوعیت اشتغال در منصب وزارت، به نتانیاهو فشار می‌آورد تا به عنوان  نخست‌وزیر جایگزین کابینه تل‌آویو منصوب شود.

در این گزارش رسانه‌های عبری آمده است که نتانیاهو و درعی می‌خواهند برنامه‌ای را قبل از استعفا یا برکناری رهبر حزب شاس طراحی کنند، که این مجرم جنایی به نحوی قدرت بگیرد. در حالی که «گالی بهراو مایارا» دادستان کل سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرده بود که اختلافات بین دو طرف بر سر بهترین راه هنوز وجود دارد.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، درعی خواستار منصوب شدن به عنوان نخست وزیر جایگزین شده و بر ادامه حضورش در کابینه امنیتی اصرار داشته است؛ در حالی که نتانیاهو راه‌های دیگری را از جمله ریاست کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پیشنهاد کرده اما توسط درعی رد شده بود.

این در حالی است که پخش عمومی شبکه «کان» در گزارشی اعلام کرد که نتانیاهو قصد دارد درعی را در آخر هفته برکنار کرده و حالا باید جایگزینی برای او اعلام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.