تغییرات مشتری‌‌‌پسند جدید در شهربازی‌‌‌های دیزنی

والت دیزنی اولین تغییرات در شهربازی‌‌‌های دیزنی‌‌‌لند را بعد از بازگشت باب ایگر، مدیر عامل جدید از ماه نوامبر، شروع کرده است. این تغییرات در واکنش به شکایت‌‌‌هایی که از مشتریان دریافت شده، صورت گرفته‌‌‌اند.  به عنوان مثال، مشتریان دیزنی‌‌‌لند در آناهایم کالیفرنیا، از ابتدای فوریه می‌‌‌توانند عکس‌‌‌هایی را که هنگام سوار شدن بازی‌‌‌ها از آنها گرفته می‌‌‌شود، به طور رایگان دریافت کنند. یا در شهربازی اورلاندو فلوریدا، مهمانانی که کارت ویژه سالانه دارند، از این به بعد می‌‌‌توانند در روزهای عادی هفته، از ساعت ۲ بعدازظهر به بعد، بدون رزرو قبلی وارد پارک شوند. مهمانانی که بخواهند در هتل‌‌‌های دیزنی اقامت داشته باشند، از پارکینگ رایگان مجموعه برخوردار می‌‌‌شوند. افرادی هم که از سرویس پولی اپلیکیشن دیزنی به نام Genie+ استفاده کنند، می‌‌‌توانند عکس‌‌‌های ماجراجویی‌‌‌های خود را به صورت دیجیتال دانلود کنند.  باب چاپک، مدیر عامل قبلی دیزنی، قیمت بلیت‌‌‌های دیزنی‌‌‌لند را بالا برده بود و سیستم‌‌‌های رزرو جدیدی معرفی کرده بود که خشم خیلی از مشتریان قدیمی دیزنی را برانگیخت. چاپک که قبلا بخش شهربازی‌‌‌ها را مدیریت می‌‌‌کرد، به تحت فشار گذاشتن طرفداران دیزنی برای پول درآوردن بیشتر معروف شد.

 

برترین مشاغل ۲۰۲۳ کدامند؟

شرکت رسانه‌‌‌ای US News لیست بهترین مشاغل سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده و با وجود تعدیل‌‌‌های گسترده در شرکت‌‌‌های بزرگ تکنولوژی مثل متا، سلزفورس و آمازون، «توسعه‌‌‌دهنده نرم‌‌‌افزار» برترین شغل سال جدید اعلام شده است. US News با تحلیل داده‌‌‌های اداره آمار، مشاغل را از نظر تقاضا برای استخدام، رشد، میانگین حقوق، نرخ اشتغال، چشم‌‌‌انداز شغلی آینده، سطح استرس و توازن کار/ زندگی رتبه‌‌‌بندی کرده است. ده شغل برتر در جدول زیر آمده‌‌‌اند.

p28 copy

 

رهبران کسب‌‌‌وکار: بازآفرینی برای بقا در 10 سال آینده حیاتی است

پاندمی کرونا، بحران انرژی، جنگ در اروپا و افزایش تنش‌‌‌های ژئوپلیتیک اعتماد رهبران کسب‌‌‌وکارها را کاهش داده، به‌‌‌طوری که بیشتر آنها در نظرسنجی جدید شرکت PwC گفته‌‌‌اند مجبورند انعطاف‌‌‌پذیری خود را بیشتر کنند. از میان 4410 مدیر عاملی که اواخر سال 2022 در نظرسنجی PwC شرکت کرده‌‌‌اند، 40 درصد گفته‌‌‌اند که اگر بخواهند همین مسیر فعلی خود را ادامه دهند، شرکتشان تا 10 سال آینده دوام نخواهد داشت. بدبینی رهبران کسب‌‌‌وکار در این بازه زمانی، با داده‌‌‌هایی که در هفته‌‌‌های اخیر در مورد چشم‌‌‌انداز اقتصاد جهانی منتشر شد و کمی بهتر از انتظارات بود، در تناقض است.

تقریبا از هر 10 رهبر کسب‌‌‌وکار، 6 نفر گفته که شخصا برای مسائل استراتژیکی مثل توسعه قابلیت‌‌‌های تکنولوژیک شرکت، ارتقای سطح مهارت کارکنان و ایجاد انعطاف در زنجیره‌‌‌های تامین و کربن‌‌‌زدایی از عملیات، زمان کافی صرف نمی‌‌‌کنند.  با وجود پیش‌‌‌بینی‌‌‌ها در مورد رکود جهانی، آمارهای رشد برای اقتصادهای بزرگی مثل آلمان و بریتانیا، فراتر از انتظارات بوده و تورم بی‌‌‌سابقه در چند دهه اخیر که سال گذشته خیلی از اقتصادهای بزرگ دنیا تجربه کردند، پایین‌‌‌تر آمده است.