زنان همچنان حضور اندکی در هیات‌مدیره‌‌‌ها دارند

شرکت‌های خدمات مالی اروپا، پیشرفت چندانی در ایجاد تنوع جنسیتی نداشته‌‌‌اند، به‌‌‌طوری که زنان همچنان کمی بیشتر از ۴۰‌درصد کرسی‌‌‌های هیات‌مدیره را به خود اختصاص داده‌‌‌اند. داده‌‌‌های گزارشی که شرکت خدمات حرفه‌‌‌ای Ernst & Young به تازگی منتشر کرده، تاکید می‌کنند کارفرماهایی که به دنبال افزایش مشارکت زنان هستند، راه سخت و مهمی پیش رو دارند و به گفته فعالان، این تنها بخشی از فرآیند ایجاد برابری در بخش مالی است. با اینکه در سال ۲۰۲۲ پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه حاصل شد و در نیمه دوم سال، زنان ۴۲‌درصد کرسی‌‌‌های هیات‌مدیره را در شرکت‌های خدمات مالی تشکیل دادند، همچنان شکاف بزرگی در این زمینه وجود دارد. عملکرد بخش‌‌‌های مختلف نسبت به این موضوع بسیار متفاوت است، به‌‌‌طوری که شرکت‌های مدیریت دارایی کمی عقبگرد داشته‌‌‌اند و در مقابل، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه زنان بیشتری را در هیات‌مدیره پذیرفته‌‌‌اند. دیاندرا سوبیا، از مدیران کمپین ۳۰درصدClub که هدفش کمک به افزایش حضور زنان در پست‌‌‌های ارشد مدیریتی است، می‌‌‌گوید: «حضور اندک زنان در سازمان‌های مالی بزرگ، نگران‌‌‌کننده و عدم‌پیشرفت در بهبود این وضعیت، ناامیدکننده است.»

 

«سعودی‌‌‌وود»؛ برنامه جدید عربستان برای تبدیل شدن به قطب فیلم‌‌‌سازی

20221129_CLP006 copy

به گزارش اکونومیست، عربستان می‌‌‌خواهد عملکرد نه چندان قوی خاورمیانه در حوزه فیلم و سریال را در سال 2023 متحول کند. تعداد سریال‌‌‌های تلویزیونی به زبان عربی که برای سرویس‌‌‌های استریم ساخته خواهند شد، در مقایسه با سال 2019 دوبرابر می‌شود. دولت عربستان می‌‌‌خواهد تا سال 2030 برای ساخت حداقل 100 فیلم جدید سرمایه‌گذاری کند و به قطب فیلم و رسانه خاورمیانه تبدیل شود. مصر قبلا مرکز منطقه‌‌‌ای این صنعت بود که شرایط سیاسی این کشور رشد آن را متوقف کرد. دولت عربستان در 5سال اخیر، با برداشتن ممنوعیت‌‌‌های مرتبط با سینما، برگزاری فستیوال فیلم و وعده سرمایه‌گذاری 64 میلیارد دلاری، رویکرد خود را نسبت به فیلم‌‌‌سازی تغییر داده است.  چالش عربستان در این زمینه، نداشتن تجربه است که مشارکت متخصصان خارجی و حتی فیلم‌‌‌سازان هالیوود را می‌‌‌طلبد.

 

تعدیل نیروی گسترده آمازون با وجود افزایش خرید آنلاین

ادامه تعدیل نیروهای گسترده در بخش تکنولوژی آمریکا، تقریبا همه شرکت‌ها را با توجه به چشم‌‌‌انداز رکود اقتصادی، تحت‌تاثیر قرار داده است. آمازون هم از این اتفاق بی‌‌‌نصیب نماند و در هفته گذشته اعلام کرد حدود 18‌هزار نیروی خود را در سطح جهان تعدیل خواهد کرد که بالاترین تعداد در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. اندی جیسی، مدیرعامل آمازون، در یادداشتی نوشته: «بازبینی شرایط امسال، با توجه به وضعیت اقتصادی مبهم و سرعت بالای استخدام‌‌‌های شرکت ما در چند سال گذشته، سخت‌‌‌تر است.» این تعدیل نیروی گسترده بر تیم‌‌‌های مختلف آمازون اثر می‌‌‌گذارد، اما تیم‌‌‌های آمازون استور و PXT Solutions که خدمات تکنولوژیک به نیروی کار جهانی این شرکت ارائه می‌کنند، بیشتر از همه تعدیل می‌‌‌شوند. این در حالی است که فروش آنلاین آمریکا در تعطیلات سال نو اخیر، فراتر از پیش‌بینی‌‌‌ها بود و خرده‌‌‌فروش‌ها با اعمال تخفیف‌‌‌های بزرگ برای همه محصولات، ‌‌‌از اسباب‌‌‌بازی گرفته تا لوازم الکترونیکی، سعی کردند مصرف‌کنندگان درگیر تورم را اغوا کنند. خریداران در فصل تعطیلات اخیر، 7/  211 میلیارد دلار خرج کردند که این رقم قبلا 7/  209 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود.