میلیون‌‌‌ها جوان آمریکایی به خانه والدین خود برگشته‌‌‌اند

نتایج نظرسنجی پلتفرم Pollfish می‌‌‌گوید افزایش نرخ اجاره باعث شده امسال میلیون‌‌‌ها جوان آمریکایی برای زندگی به خانه والدین خود برگردند. طبق این نظرسنجی که ۱۲۰۰ نفر در آن مشارکت کرده‌‌‌اند، این روزها از هر چهار نفر نسل هزاره در آمریکا، یک نفر با والدینش زندگی می‌کند که معادل ۱۸ میلیون نفر در سنین ۲۶ تا ۴۱ سال است. بیش از نیمی از این افراد گفته‌‌‌اند سال گذشته مجبور شدند به خانه والدین خود برگردند. این گروه، افزایش هزینه‌‌‌های اجاره خانه را دلیل اصلی اقدام خود عنوان کرده‌‌‌اند. حدود ۱۵‌درصد اجاره‌‌‌نشین‌‌‌های نسل هزاره می‌‌‌گویند بیش از نیمی از درآمد خود پس از کسر مالیات را صرف اجاره خانه می‌کنند. اختلال‌‌‌های ناشی از پاندمی کرونا که ترک شغلی در سطح گسترده را موجب شد و هزینه‌‌‌های مسکن را در آمریکا بالا برد، تحولات بی‌‌‌سابقه‌‌‌ای در نظم معیشتی مردم ایجاد کرد. در سپتامبر ۲۰۲۰، نظرسنجی موسسه Pew نشان داد برای اولین بار پس از رکود اقتصادی بزرگ آمریکا (سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۹)، اکثریت آمریکایی‌‌‌های بین ۱۸ تا ۲۹ سال، همچنان با خانواده‌‌‌های خود زندگی می‌کنند.

 

افزایش سود ایندیتکس با بالا رفتن قیمت‌ها

شرکت ایندیتکس، مالک برند زارا، از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص خود در ۹ ماه نخست امسال خبر داد. ایندیتکس برای جبران تقاضای تضعیف شده پوشاک در سطح جهان، مجبور به افزایش قیمت شده است. فروش فیزیکی و آنلاین بزرگ‌ترین خرده‌‌‌فروشی لباس دنیا، نسبت به سال گذشته ۱۹‌درصد افزایش یافته که سریع‌‌‌تر از انتظار تحلیلگران است. این در حالی است که ایندیتکس از بهار امسال، افزایش قیمت ۵ درصدی یا بیشتر روی برخی محصولات خود داشته است. این شرکت که برندهای ماسیمو دوتی و برشکا را هم تحت مالکیت دارد، اعلام کرده سود خالصش از ۵/ ۲ میلیارد یورو در سال گذشته به ۱/ ۳ میلیارد یورو در ۹ ماه نخست امسال رسیده است. تحلیلگران می‌‌‌گویند فروش خوب محصولات ایندیتکس نشان‌‌‌دهنده کیفیت طراحی محصولات این شرکت و همچنین قیمت‌های جذاب برای مصرف‌کنندگان در مقایسه با برندهای دیگر است.

 

جاستین بیبر: کالکشن بیبر H&M را نخرید

جاستین بیبر از طرفداران خود خواست خرید کالکشن «برند بیبر» از شرکت H&M را متوقف کنند. او در یک پست اینستاگرامی گفته: «اجناس H&M که به نام من ساخته شده‌‌‌اند به دردنخورند و مورد تایید من نیستند.» منظور او سویی‌‌‌شرت‌‌‌، تی‌‌‌‌‌‌شرت و هودی‌‌‌هایی است که تصاویر و شعرهای او را چاپ کرده‌‌‌اند. این خواننده ۲۸ ساله آمریکایی، گفته که این شرکت خرده‌‌‌فروشی لباس، بدون رضایت و اجازه او از نام و تصاویرش استفاده کرده است. در حالی که ظاهرا فقط یک آیتم - ساک کتان ۱۵ دلاری- از مجموعه چاپ شده عکس بیبر برای خرید در وب‌سایت H&M در آمریکا باقی مانده بود، طرفداران او عکس‌‌‌هایی را در توییتر به اشتراک گذاشتند که آیتم‌‌‌های دیگر مثل سویی‌‌‌شرت و قاب گوشی با شعر آهنگ‌‌‌های او را نشان می‌دهد. بعد از اعلام این موضوع در رسانه‌‌‌های اجتماعی، ۲۷۰میلیون فالور بیبر به اینستاگرام شرکت H&M حمله کرده و خواستار برداشتن عکس محصولات تاییدنشده توسط او شدند. بیبر هنوز اقدام قانونی علیه H&M انجام نداده، اما از شکایت کردن از برندهایی که قبلا چنین کاری کرده بودند، ابایی ندارد.