سیدمحمد احمدزاده اظهار کرد: مارکتینگ صرفا در سود خلاصه نمی‌شود و زنجیره تامین، حلقه تولید و زنجیره توزیع را نیز باید مدیریت کنیم. وی افزود: اگر بخواهیم سود شرکت را افزایش دهیم، باید در بحث خوراک مشکلات را حل کنیم و با تغییر استراتژی خرید در کشور و منطقه، این موضوع را از نقطه ضعف به فرصت و مزیت تبدیل کرد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد: خوراک را به گونه‌‌ای تامین می‌کنیم که محصولات با ارزش افزوده بالاتر و قیمت بیشتر تولید کنیم‌‌. زمانی بنزن از نظر قیمتی بیشترین سودآوری را داشت و در یک برهه زمانی، «هِوی‌‌اِند» و سایر محصولات شرایط قیمتی بهتری داشتند که با توجه به شرایط بازار، تصمیماتی در شرکت اتخاذ کردیم. احمدزاده افزود: مجتمع پتروشیمی بوعلی‌‌سینا سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خوراک تامین کرده و هیچ مشکلی بابت تامین به وجود نیامده است.

نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع و فروش بازارهای منطقه‌‌ای دسترسی خوبی برای فروش داریم، به‌طوری که اواخر سال ۹۸ در زمان شروع شیوع ویروس کرونا، هوی‌اند را به مدت ۷ ماه با بیش از ۳ برابر میانگین قیمتی به یکی از کشورهای همسایه صادر کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی‌‌سینا در ادامه با اشاره به طرح‌های شرکت افزود: سال گذشته طرح مهم واحد شیرین‌‌سازی را که ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته بود به مرحله راه‌‌اندازی رساندیم و در زمان مقتضی از آن بهره لازم را خواهیم برد.

احمدزاده با تشریح جزئیات این طرح تصریح کرد: این واحد دو کارکرد اساسی برای شرکت داشت، ابتدا اینکه وابستگی ما را به پتروشیمی‌‌های دیگر کاهش داد و از طرفی حدود ۲۰ درصد کمبود تولید معادل ۲ میلیون تن ناشی از عدم تامین خوراک را از مجتمع‌های مجاور جبران کردیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید مجتمع خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید مجتمع یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و امسال تولید ۲میلیون تن محصول را به عنوان هدف تعیین کرده‌‌ایم و با توجه به روند تولید مجتمع که تا ۲۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید است، پیش‌‌بینی تولید ۲ میلیون تن محصول در پایان سال را داریم. احمدزاده در ادامه نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، به دیگر طرح‌های در حال اقدام مجتمع اشاره کرد و افزود: راه‌‌اندازی واحد تولید پارازایلین، کمی زمانبر بوده، البته قطعا امسال به مرحله بهره‌‌برداری می‌رسد و وارد مدار تولید خواهد شد. وی همچنین درباره افزایش سود احتمالی شرکت گفت: سود شرکت در سه ماه نخست سال جاری ۳۸۰۰ تومان بوده و احتمالا در سه ماه پایان سال با توجه به بازار سوخت داخلی و بین‌المللی تعدیل خوبی خواهیم داشت. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در هفت‌‌ ماه نخست سال ۱۴۰۱ با تحقق ۱۲۸‌درصدی برنامه فروش، افزایش ۳۵‌درصدی فروش در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل را به ثبت رسانده که به معنای ۵/ ۲ برابر شدن درآمد این شرکت در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل است. بر اساس اعلام گزارش ۷ ماه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ این مجتمع با نماد «بوعلی» در حوزه صادرات نیز افزایش ۳۸‌درصدی را محقق کرده و با افزایش چشمگیر ۸۵‌درصدی سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، معادل ۳۷۵۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است.