«پیمان»: پیمان‌غرب، دلیل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل را افزایش درآمد ارائه خدمات در قسمت معاونت نگهداری شبکه و معاونت توسعه و شهرسازی عنوان کرده است.

«زگلدشت»: شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی در سود عملیاتی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد، افزایش ۱۰۸درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، عمدتا به دلیل افزایش نرخ و میزان فروش محصولات به‌ویژه شیرخام بوده است.

«ولغدر»: لیزینگ خودروی غدیر اعلام کرد، با توجه به افشای اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده دوره ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ و افزایش بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل، عمده عوامل این امر ناشی از موارد زیر است:

- برگشت مازاد ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول تحت سرفصل سایر درآمد‌های عملیاتی به مبلغ ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان؛

- اعطای تسهیلات جمعا به مبلغ ۱۱۰میلیارد تومان در ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ (رشد ۲۳۱درصدی نسبت به دوره قبل) و شناسایی بخشی از درآمد اقساط و تخفیف توسعه آن طی دوره مذکور؛

- عقد قرارداد با شرکت‌های خودروسازی و اعطای تسهیلات به مشتریان آنان و شناسایی درآمد تخفیف توسعه؛

- درآمد ناشی از فروش ۷دستگاه کامیون کشنده از محل موجودی کالای اول دوره.

«خراسان»: پتروشیمی خراسان مطابق اطلاعیه منتشرشده در تاریخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ در خصوص توقف تولید و انجام تعمیرات اساسی در واحد کریستال ملامین اعلام کرد با توجه به اتمام عملیات تعمیرات اساسی از تاریخ ۲۶/ ۰۷/ ۱۴۰۱ فعالیت شرکت مجددا آغاز شده است.

«واحیا»: مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان، در خصوص صورت‌های مالی اخیر شرکت توضیحاتی منتشر کرد:

- افزایش سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه مقایسه‌ای عمدتا به دلیل افزایش سود سهام شرکت‌های زیرمجموعه و افزایش سود توزیعی در مجامع آنها از جمله شرکت مجتمع نگین معادن احیاست.

- موضوع تحصیل سهام شرکت احیاریل ایرانیان حسب افشای اطلاعات بااهمیت مورخ ۱۹/ ۰۴/ ۱۴۰۰ و ۲۲/ ۰۴/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است. همچنین با توجه به اینکه فروش سهام بیمه پاسارگاد از تاریخ ۲۴/ ۰۸/ ۱۴۰۰ تا ۱۶/ ۱۲/ ۱۴۰۰ انجام و بخشی از فروش آن در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌شده و بخشی دیگر در صورت‌های مالی ۹ماهه حسابرسی‌نشده گزارش شده بود، بنابراین به صورت جداگانه افشا نشده است. همچنین کل مبلغ فروش سهام مذکور ۱۱۵میلیارد تومان و درآمد شناسایی‌شده ۱۱۵میلیارد تومان است.

- مبلغ سود خالص هر سهم دوره قبل در انتهای فرم سود و زیان از طریق سیستم به صورت خودکار براساس سرمایه قبلی درج شده است؛ اما سود پایه هر سهم در فرم سود و زیان مقایسه‌ای برای دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۰ براساس سرمایه جدید به مبلغ ۱۱۸تومان محاسبه و گزارش شده است.

- هرگونه تغییر در نرخ فروش و میزان تولید شرکت‌های زیرمجموعه در صورت‌های مالی آنها لحاظ و صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه از طریق سامانه کدال افشا شده است. همچنین طبق صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی‌شده این شرکت میانگین افزایش نرخ فروش محصولات نسبت به دوره قبل حدود ۶۰‌درصد بوده است.

- دلیل افزایش درآمد ارائه خدمات حمل‌ونقل بیشتر مربوط به افزایش درآمد شرکت احیاریل ایرانیان ناشی از افزایش قابل‌توجه تعداد واگن‌های ملکی از ۲۰۰واگن در سال ۱۳۹۹ به ۴۸۲واگن در سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایش نرخ مالکانه و حق دسترسی از طرف راه‌آهن جهموری اسلامی ایران است.

«حکشتی»: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از خرید ۱۰۰دستگاه واگن باری لبه‌بلند برای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فعال در زمینه حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

«غدشت»: شرکت فرآورده‌های غذایی دشت مرغاب در خصوص صورت‌های مالی اخیر خود توضیحاتی منتشر کرد:

- در خصوص بند «۵» گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد وضعیت دعوی حقوقی شرکت حفاری شمال، تاکنون اعمال شرایط ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری از طریق ریاست قوه‌قضاییه تشخیص داده شده و در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

- بند «۱۱» گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص معاملات با اشخاص وابسته است. طبق رویه هرسال پخش مویرگی محصولات تولیدی این شرکت از طریق شرکت پخش یک‌ویک صورت می‌پذیرد. در چنین حالتی مشتری عمده محصولات آن، شرکت پخش یک‌ویک خواهد بود. شایان ذکر است که معاملات انجام‌شده با قیمت منصفانه، در روال عادی عملیات و با رعایت موازین قانونی معاملات با اشخاص وابسته صورت پذیرفته است.

- در راستای پرداخت به‌موقع سود‌های نقدی با توجه به عدم‌ارائه اطلاعات حساب بانکی توسط برخی از سهامداران، مکاتباتی با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صورت شده تا اطلاعات مربوط به حساب بانکی آنها را برای پرداخت سود سهام سنواتی در اختیار شرکت قرار دهد یا خود نسبت به پرداخت سود سنواتی اقدام کند. شرکت مذکور نیز زیرساخت لازم برای پرداخت سود سهام سهامدارانی را که کد سجامی ندارند، در اختیار نداشته است.

«ومدیر»: گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص دلایل تغییر سود یا زیان عملیاتی به میزان بیش از ۶۵‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد، مطابق صورت‌های مالی دوره ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ کاهش سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، ناشی از عدم‌شناسایی سود سهام شرکت پتروشیمی جم، به علت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به دوره مالی ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ است. شرکت پس از برگزاری مجمع شرکت پتروشیمی جم اقدام به شناسایی درآمد سود سهام خواهد کرد.