وی در تشریح اقدام صورت گرفته در به کارگیری راهکارهای لازم نسبت به افزایش کیفیت ساخت و‌ساز اظهار کرد:  مشکلی که در منطقه ۳ با آن مواجه هستیم این است که به دلیل عادی بودن بیشتر املاک،  پروانه ساخت و‌ساز معمولا به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌‌‌گیرد و چون مردم این منطقه قشر ضعیف جامعه هستند،  پروانه را به عنوان مجوز برای شروع عملیات تلقی می‌‌‌کنند به همین خاطر نیاز به واحدی بود که به طور مستمر بر ساخت و‌ساز نظارت داشته و از موارد مغایر جلوگیری کند.

خسرو‌بیگی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط ما با سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیک بوده و این اقدام مهم کارهای هر دو سازمان را آسان کرده است،  گفت:  با توجه به سیاست دولت در حذف مکاتبات دستی،  اجرای طرح دولت الکترونیک دارای اهمیت بوده و دارای مزیت‌‌‌های فراوانی است.

وی در ادامه الکترونیک شدن امور شهرداری را مهم برشمرد و گفت:  اخیرا شهرداری همدان اقدام به راه‌‌‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی کرده که بخشی از استعلامات به شیوه الکترونیک از طریق دفتر اسناد رسمی برای ما ارسال می‌‌‌شود. حتی برخی از استعلامات نیاز به بازدید ندارد که همکاران ما بلافاصله پاسخ را به صورت الکترونیک برای اسناد رسمی ارسال می‌‌‌کنند.

وی کاهش رفت و آمد مراجعان،  کاهش ترافیک،  صرفه‌‌‌جویی در وقت شهروندان و کمک به بهبود عملکرد نیروهای شهرداری را از مزیت‌‌‌های این اقدام دانست و افزود:  این مهم فرصت تفکر و تمرکز بیشتر را برای نیروها فراهم می‌‌‌کند و باعث بالا رفتن کیفیت کار نیز می‌‌‌شود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳ همدان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه امسال اقدام مهمی در شهرداری منطقه سه صورت گرفت و آن این بود که از طریق رشد ۶/ ۱۲درصدی صدور پروانه ساختمان،  سیستم یکپارچه شهرسازی راه‌‌‌اندازی شد،  گفت:  ابتدای کار قبل از اینکه این اقدام نهادینه شود با مشکلاتی مواجه بودیم و کار با دشواری همراه بود اما به مرور تاثیر آن را شاهد هستیم و باعث شد سرعت پاسخگویی به ارباب رجوع افزایش یابد و ارباب رجوع نیز کمتر به اداره مراجعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این مهم می‌تواند با تسهیل در صدور مجوز و کاهش هزینه‌‌‌های ساخت و‌ساز محقق شود و متاسفانه در منطقه ۳ شهرداری همدان با موضوعات حاشیه‌‌‌نشینی و بافت‌‌‌های فرسوده بیشتر مواجه هستیم، گفت:  در این منطقه طی سال‌‌‌های اخیر اقدام بزرگی صورت گرفته که می‌توان به تفکیک قانونی املاک اشاره کرد. اقدامات به این منظور باعث ایجاد زمین‌‌‌های قانونی برای ساخت و‌ساز شده که در کاهش رشد بی‌‌‌رویه ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ املاک کشاورزی و زمین‌‌‌های زراعی موثر بوده است.

خسروبیگی با بیان اینکه قبلا شاهد از بین رفتن املاک کشاورزی و زمین‌‌‌های زراعی بودیم اما با موضوع تفکیک به صورت قانونی سرانه‌‌‌ها نیز تامین می‌‌‌شود،  خاطرنشان کرد:  وقتی زمینی  راتفکیک می‌‌‌کنیم باید در آن فضای سبز،  پارکینگ،  فضای آموزشی و... را ببینیم اما وقتی به صورت قانونی تفکیک صورت نمی‌‌‌گیرد،  معابر درست شکل نخواهد گرفت و سرانه‌‌‌ها نیز تامین نمی‌‌‌شوند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳ همدان با اشاره به اینکه متاسفانه با چالش حاشیه‌نشینی در این شهر مواجه هستیم و همدان بین شهرهای ایران از این معضل مستثنی نیست اضافه کرد:  طبق آمار موجود تقریبا ۳۰‌درصد شهر همدان درگیر حاشیه‌‌‌نشینی شدند که باید مسوولان تصمیمی قاطع نسبت به جلوگیری از افزایش حاشیه‌‌‌نشینی و کمک به رفع مشکل بگیرند. وی درباره مقاوم‌سازی و توجه به اصول ایمنی ساخت و‌ساز نیز افزود:  از دو سال پیش پروانه‌‌‌های ساخت و‌ساز رایگان در اختیار مردم قرار می‌‌‌گیرد که هدف ما این بوده افراد به جای هزینه‌‌‌هایی که می‌‌‌خواهند برای این منظور داشته باشند،  ساختمانی مهندسی شده و با کیفیت را احداث کنند که به همین منظور پروانه‌‌‌های ساخت وساز در منطقه ۳ عمدتا رایگان صادر می‌‌‌شوند. خسروبیگی با اشاره  به تاثیر رایگان بودن این پروانه‌‌‌های ساخت و‌ساز در شهرداری منطقه ۳ همدان اظهار کرد:  این موضوع را باید در بلندمدت‌سنجید و شاید در کوتاه‌مدت نمودی نداشته باشد. می‌توان گفت که در سال‌‌‌های آینده با نظارت بیشتر ما می‌توان تاثیر آن را در شهر دید.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری با توجه به حجم گسترده فعالیت‌ها،  داشتن شهری مناسب برای تمام شهروندان است،  گفت:  اگر امروز پروانه ساختمانی برای املاک عادی رایگان شده است،  هدف این بوده که مردم به بهترین شکل ساختمان‌‌‌ها را احداث کنند،  ساختمانی که برای خود آنها ایمن باشد،  مطابق قانون تفکیک صورت گیرد،  معابر شکل گرفته باشند و دسترسی‌‌‌ها نیز راحت باشد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳ همدان تصریح کرد:  بنیاد مسکن تسهیلات خوبی برای املاک عادی در نظر گرفته و اگر کسی بخواهد با داشتن پروانه اقدام به ساخت و‌ساز کند،  ما نیز مایلیم برای دریافت تسهیلات شخص مالک را به اداره مسکن و شهرسازی معرفی کنیم تا بتواند از این امکانات موجود بهره‌‌‌مند شود. وی از مردم خواست نسبت به اخذ پروانه و احداث بنا به صورت قانونی و مطابق ضوابط اقدام کنند و در خصوص اینکه آیا در احداث پارک‌‌‌ها موضوعات روز مدنظر قرار می‌‌‌گیرد افزود:  حوزه شهرسازی طرح‌‌‌هایی را به واحدهای مختلف اعلام می‌کند و سازمان‌هایی مثل بوستان‌‌‌ها و میادین مجری این طرح‌‌‌ها هستند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳ همدان خاطرنشان کرد:  از آنجا که در آینده گسترش شهر همدان به سمت منطقه ۳ خواهد بود،  کمک خواهیم کرد که شهر خوبی داشته باشیم و هدف نیز داشتن شهر خوب با شهرسازی خوب است که با ظرفیت‎های موجود در منطقه ۳ فرصت برای اقدامات مهم وجود دارد.