تسهیلات جدید هلدینگ خلیج‌فارس به دانش‌بنیان‌ها

 در این همایش انصاری نیک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام، ثقفی رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت، سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه، رشید قانعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌‌‌ صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس و دستیار علی عسکری در توسعه صنایع دانش‌بنیان و پایین‌دستی به سخنرانی پرداختند. رشید قانعی مدیرعامل شرکت پترول در این همایش با بیان اینکه در جلسه‌ای که چندی پیش در هلدینگ خلیج‌فارس برگزار شد، گفت: تصمیم گرفته شد که دانش‌بنیان‌هایی که تا به حال توانسته‌اند خدماتی به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارائه دهند در فروش به شرکت‌های مشابه به شرط بار اولی بودن، دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه کرد: برای ارائه برخی خدمات و محصولات می‌توانند کنسرسیوم تشکیل دهند و به صورت مشترک همکاری کنند. در برخی اوقات، کارفرما با توجه به محدودیت زمانی، با شرکت خارجی قرارداد می‌بندد.

قانعی تاکید کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم که اخبار هلدینگ را دنبال کنند و با پیگیری اخبار می‌توانند درحوزه‌های مختلف ورود کنند.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه‌هایی هستند که دست وپای شرکت‌های دانش‌بنیان را در ارائه خدمات می‌بندد. هلدینگ خلیج‌فارس آمادگی دارد تا هر جا اصلاح لازم باشد وارد عمل شود و این هلدینگ در سال‌های اخیر پیگیر ساخت داخلی بوده است.

مدیرعامل شرکت پترول تصریح کرد: ظرفیت کامپاندی خوبی وجود دارد و دانش‌بنیان‌ها به این حوزه ورود کنند. می‌توان جلوی خام‌فروشی را گرفت و باید شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های جدید استفاده کنند.

همایش دو روزه «توسعه‌‌‌ روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» با هدف رفع مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بی‌‌‌نیازی صنعت پتروشیمی از واردات برگزار شد.

در آیینی که در پایان روز نخست همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور» برگزار شد، شرکت پتروشیمی بندرامام با ۲۸ شرکت دانش‌‌‌بنیان داخلی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

در پایان این آیین، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان اظهار کرد: امروز واقعا روز مبارکی بود و مهم‌ترین برکت این روز در کنار شما فرهیختگان و سازندگان ایرانی بودن است.

وی در ادامه با اعلام یک خبر خوش به مشارکت‌کنندگان در نخستین همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور» گفت: تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌هایی که امضا شد همه به خرید و قرارداد نهایی منجر خواهد شد.

گفتنی است، در دومین روز همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور» نیز گروه دیگری از شرکت‌ها در ۹ گروه تعریف شده تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌هایی را منعقد کردند.