شرکت بیمه سینا در نیمه نخست امسال بیش از ۸/ ۲۶ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است که در مقایسه با همین دوره در سال پیش از آن، بیش از ۹۱ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین به دلیل انباشت خسارت‌‌های پیشین و تمرکز ویژه شرکت بر تسویه آنها، خسارات پرداختی بیمه سینا در سال جاری ۹۳ درصد بیش از سال پیش بوده است که نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات بیمه سینا در این دوره، تمرکز بر فروش بیمه‌های عمر به عنوان منابع پایدار و نیز سودآور برای شرکت و مشتری است. ارزیابی‌‌ها نشان می‌دهد میزان حق بیمه تولیدی در بخش بیمه‌های زندگی بیمه سینا در شش ماه نخست سال جاری، ۴۷ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

اما جالب است که دو رشته «مسافرتی خارج از کشور» و «باربری» به عنوان رشته‌های بیمه‌‌ای پربازده و کم‌‌خسارت در این شرکت رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند، به‌طوری که حق بیمه تولیدی بیمه مسافرتی خارج از کشور با ۱۵۳ درصد و رشته باربری با ۸۴ درصد رشد در این مدت مواجه شده‌اند.

در حالی که برخی شرکت‌‌ها به دنبال کسب سهم دیگران از کیک بیمه‌‌ای موجود هستند، شرکت بیمه سینا در دوره مدیریت کنونی، استراتژی خود را «فروش خرد» با تاکید بر فروش «بیمه‌های زندگی» و تامین ظرفیت شعب از بیمه‌‌نامه‌های محلی قرار داده است. همچنین استقرار و تقویت ساختارهای نظارتی در کنار سامانه‌های جدید هوشمند و پایش فرآیندها و اصلاح آنها، نه تنها پرداخت خسارت‌های جعلی را به حداقل کاهش داده، بلکه از خروج منابع جلوگیری کرده و توان مالی شرکت را تقویت کرده است. تیم مدیریتی جدید شرکت بیمه سینا، کاهش زیان عملیاتی و زیان مربوط به فعالیت‌‌های بیمه‌‌ای را از طریق اصلاح ترکیب پرتفوی آغاز کرده است. با ساماندهی و بهبود عملیات بیمه‌گری و افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی، توسعه سهم بازار با رویکرد فروش بیمه‌های خرد، پایبندی به اصول و ضوابط بیمه‌ای در فضای رقابتی با سایر شرکت‌‌ها و افزایش هم‌‌افزایی با شرکت‌‌های هم‌‌گروه، بیمه سینا قصد دارد به بازارهای جدید ورود کرده و ضمن افزایش حق بیمه تولیدی، کسری‌‌های خود را جبران کند.

در گام بعدی، افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی در دستور کار است، به گونه‌‌ای که طی یک دوره میان‌مدت، بیمه سینا از وضعیت فعلی خارج شده و با قدرت در بازار بیمه‌‌گری کشور فعالیت و با شتاب بیشتری حرکت کند.