مهرشاد میرخانی با بیان اینکه کاشی‌های شیشه‌ای تولیدی «آوین تایل» محصول نانو با کیفیت بالاست که ثبت اختراع شده و گواهی‌نامه گرفته است، گفت: ستاد نانو کشور محصول ما را تست و تایید کرد و برای دانش‌بنیان شدن نیز اقدام کردیم اما به دلیل لوکس بودن محصول درخواست ما رد شد. در حالی که کالای لوکس هم مورد نیاز مردم و همچنین ارز‌بر است.

مدیرعامل برند «کاشی شیشه‌ای آوین تایل» افزود: سالانه حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار ارز بابت واردات این محصول از کشور خارج می‌شود. در حالی که اگر از تولید محصول ما حمایت شود، علاوه بر تامین نیاز داخل و جلوگیری از خروج ارز می‌توانیم با صادرات ارزآوری هم داشته باشیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا مواد اولیه مورد نیازشان داخلی است یا وارد می‌شود، گفت: بالای ۹۷ درصد مواد اولیه ما شیشه و داخلی است و با توجه به اینکه خود نماینده کارخانه‌های شیشه در کشور هستیم بیشتر از کارخانه شیشه و بلور کاوه مواد اولیه‌مان را تهیه و آن را تبدیل به کاشی می‌کنیم. میرخانی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر این محصول به کشور وارد می‌شود گفت: عملا چیزی به عنوان واردات نداریم، اکثرا قاچاق است و محصولات کاشی شیشه‌ای خارجی در بازار پیدا می‌شود. وی با اشاره به بی‌ثباتی بازار گفت: تحریم‌ها با اثر‌گذاری روی قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه‌ها باعث بی‌ثباتی در بازار شده و در این شرایط وقتی تولید می‌کنیم و محصول را می‌فروشیم برای روز بعد مواد اولیه را باید گران‌تر خریداری کنیم و این مساله برای تولید‌کننده رکود و تورم است.

میرخانی با بیان اینکه نبود خرید و فروش و عدم ثبات اقتصادی به تولیدکننده آسیب زیادی وارد کرده گفت: اگر ثبات باشد و محصولی تولید شود و تولیدکننده محصولش را به فروش برساند، قطعا اشتغال و اقتصاد کشور نیز رونق خواهد گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تولید انبوه آوین تایل چقدر می‌تواند در بحث ارز‌آوری برای کشور نقش داشته باشد، گفت: اینها در حقیقت به روند و شرایطی که پیش می‌‌آید بستگی دارد ولی قطعا روند، روند فزاینده است و کسی که تولید می‌کند و برایش تسهیلات می‌‌آید روند فزاینده خواهد داشت.

مدیرعامل آوین تایل یکی از مشکلات بزرگ در کشور را عدم حمایت از کارگاه‌های کوچک عنوان کرد و گفت: با تزریق سرمایه و حمایت از کارگاه‌های خرد، اشتغال‌زایی صدبرابر خواهد بود اما با تزریق مالی به شرکت‌های بزرگ دولتی افزایش تولید و اشتغال چندانی نخواهد بود. اما کارگاه‌های کوچک با تزریق سرمایه رشد فزاینده‌ای می‌توانند داشته باشند.

وی در تشریح این موضوع گفت: این شرکت‌ها درآمد و بازارشان را دارند چه بسا برخی‌ها قبل از تولید جنس وجه آن را هم دریافت کرده و محصولشان فروخته شده است.