تحویل شادی

این کارآفرین، سرمایه‌‌گذار و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۷۳ متولد شد. او به واسطه بنیان‌‌گذاری شرکت زاپوس یک خرده‌‌فروشی اینترنتی کفش، شهرت خود را به دست آورد. از کارنامه کاری او می‌توان به راه‌‌اندازی شرکت تبلیغات اینترنتی لینک اکسچنج، ونچر فراگز و طراحی وب‌سایت اشاره کرد. وی تحصیلات خود را در رشته علوم کامپیوتری در دانشگاه هاروارد تکمیل کرد. پس از آن به واسطه یک پیشنهاد کاری در شرکت لینک اکسچنج مشغول به کار شد. اما به دلایلی استعفا داد و در زاپوس مشغول به کار شد.

او با موفقیت‌‌های فراوان زاپوس را به یکی از شرکت‌‌های برتر آمریکا تبدیل کرد. همچنین کتاب تحویل شادی را نوشت که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ انتشار یافت و تبدیل به پرفروش‌‌ترین کتاب فهرست نیویورک تایمز و وال‌‌استریت ژورنال شد. این کتاب از خاطرات و تجربیات وی هنگام سیر تغییر و تحولات شرکت زاپوس نوشته شده است. در سال ۲۰۲۰ تونی شی در یک حادثه آتش‌سوزی درگذشت و اکنون این میراثش تجدید چاپ شده است.

او در کتاب خود به مرور خاطرات و درس‌‌های مختلف و متفاوتی پرداخته که در مسیر شغل‌‌ها و ماجراجویی‌‌های مختلف خود آنها را فراگرفته است. تحویل شادی نشان می‌دهد چگونه شرکتی با یک فرهنگ سازمانی کاملا متفاوت می‌تواند مدلی قدرتمند برای دستیابی به موفقیت و اشاعه شادی در پیرامون شما باشد؛ و البته در نهایت شادی خودتان را به‌شدت افزایش دهد.

کسب‌‌وکار قلبی و مهرآمیز شی، نه تنها روابطی بهتر بین ذی‌نفعان می‌‌سازد، بلکه از نظر معیارهای مادی نیز مدلی قابل اتکا ارائه می‌کند. زاپوس با اصول ارائه‌شده در همین کتاب به خرده‌‌فروشی سالانه بیش از یک میلیارد دلاری دست یافت. این شرکت در سال ۲۰۰۹ به عنوان برجسته‌‌ترین تازه‌‌وارد در فهرست شرکت‌‌های خوش‌‌فرهنگ فورچون قرار گرفت و به‌طور رسمی به عنوان یکی از بهترین شرکت‌‌هایی در جهان معرفی شد که می‌توان در آنجا کار کرد. زاپوس در روز تعطیلی با قراردادی به ارزش ۲/ ۱ میلیارد دلار تحت مالکیت فروشگاه اینترنتی آمازون قرار گرفت.