به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی افزود: سند استقرار فناوری‌‌‌های نسل ۴ به منظور هم‌‌‌افزایی و حمایت از استقرار فناوری‌‌‌های نسل چهار، در قالب پروژه «هُدهُد» تعریف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ایمیدرو به عنوان نهاد واسط بین بخش خصوصی و حوزه معدن و صنایع معدنی، تهیه این سند و ارائه برنامه‌‌‌های عملیاتی را در دستور کار قرار داد.

مدیر برنامه‌‌‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو ادامه داد: توسعه حوزه فناوری و نوآوری از رویکردهای ایمیدرو محسوب می‌شود که در این زمینه تقویت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و توسعه فناوری معدن و صنایع معدنی مورد توجه است.

تهیه سند توسعه عناصر استراتژیک تا پایان امسال

خلوصی با اشاره به برنامه‌‌‌های ایمیدرو در توسعه حوزه عناصر استراتژیک گفت: ایجاد طرح زیست بوم فناوری و نوآوری بخش معدن که نقش آن حمایت و تسهیل‌گری حضور استارت‌آپ‌‌‌های بخش معدن و رفع مشکلات دانش‌‌‌بنیان‌‌‌های این حوزه است، در شمار برنامه‌‌‌های ایمیدرو قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین فرآوری عناصر نادرخاکی و توسعه عناصر استراتژیک و حیاتی کشور که اقتصاد کشور را به آن وابسته می‌کند، مورد توجه است و در آن نحوه فرآوری و ایجاد صنایع پایین مشخص خواهد شد.

مدیر برنامه‌‌‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: در این زمینه توسعه چهار عنصر اصلی هدفگذاری شده است که تا پایان امسال نقشه راه توسعه عناصر استراتژیک تهیه می‌شود.