به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، سهراب صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی در گفت‌وگویی در خصوص جشنواره نیک‌آفرین با بیان این خبر افزود: در برگزاری جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه نیک‌آفرین، هدف اصلی ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه و به تبع آن افزایش توان بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان است.وی تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های عام المنفعه بانک کارآفرین در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی با محوریت ساخت مدارس و هنرستان در مناطق کمتر برخوردار کشور، بخش زیادی از منابع قرض‌الحسنه صرف پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان شده است. برای نمونه از محل همین منابع که از سوی مشتریان گرانقدر و خیرخواه در بانک سپرده‌گذاری شده‌اند، بانک کارآفرین از سال گذشته تاکنون حدود ۲۵۰۰ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش بیش از ۱۴۰۰‌میلیارد ریال به جوانان عزیز در سراسر کشور پرداخت کرده است.

صادقی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره نیک‌آفرین تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به‌ویژه در چارچوب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان مورد توجه قرار گرفت و بر همین اساس و به منظور افزایش توان بانک در پرداخت این تسهیلات و نیز جذب منابع قرض‌الحسنه از مشتریان نیک‌‌‌اندیش در سراسر کشور، مطابق مجوز اخذ شده از بانک مرکزی، برای نخستین بار، جشنواره حساب‌‌‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی تحت عنوان«جشنواره نیک آفرین» برگزار شد.

صادقی در ادامه تاکید کرد: همچنین با هدف اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان در سراسر کشور با اولویت نقاط کمتر برخوردار، به تازگی بانک کارآفرین و ۷ بانک دیگر تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت به ارزش بیش از ۴۰۰‌هزار میلیارد ریال امضا کرده‌اند که مقرر شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ در بیش از ۴۰۰ شهرستان و ۱۰هزار و ۲۰۰ روستا در اقصی‌نقاط کشور طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار برای مردم ایجاد شود. به گفته وی، با اخذ مجوز از بانک مرکزی دومین دوره جشنواره عملیاتی و در حال اجراست که با استقبال خوبی نیز همراه بوده و حدود ۴۵۰۰ حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز جدید در بانک افتتاح شده است. و امید آن می‌رود که با تلاش همکاران شعب در سراسر کشور و حمایت حوزه‌های ستادی بانک، اهداف جشنواره به صورت کامل در مدت زمان باقی‌مانده محقق شود.