به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، سید علی‌اصغر علامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته‌‌ دولت و گرامیداشت یاد و خاطره‌‌ شهیدان باهنر و رجایی بیان کرد: هفته دولت فرصتی برای ارائه دستاوردهای دولت مردان در راستای خدمات‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است.

به گفته وی در این سال‌ها کوشش شد تا در شهرستان پارسیان غربی‌ترین نقطه از استان هرمزگان ظرفیت‌های صنعتی و نفتی به یک فرصت در راستای محرومیت‌زدایی تبدیل شود.

علامه خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت بندری مناسبی در شهرستان پارسیان وجود داشت که با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بندری با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰میلیون تن مواد اولیه و محصولات تولیدی در افق بلندمدت با هدف واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و مناطق ویژه همجوار در استان‌های بوشهر، فارس و سایر نقاط کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه اسکله شماره پنج بندر پارسیان سال۱۳۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بیان کرد: اسکله شماره پنج با هدف تخلیه و بارگیری مواد اولیه آلومینیوم جنوب مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ظرفیت این اسکله ۲/ ۱میلیون تن مواد فله است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با تاکید بر اینکه احداث پروژه بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک طرح ملی است، تصریح کرد: اسکله‌های شماره هفت و هشت این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳میلیون تن کالا آماده بهره‌برداری است که ان‌شاءالله شاهد افتتاح رسمی این پروژه خواهیم بود. وی اعتبار احداث اسکله‌های هفت و هشت را ۳۰میلیون یورو عنوان کرد.