وتوصا

شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران مجمع عمومی سالانه خود را در حالی برگزار کرد که این شرکت دست به استخراج بیت‌کوین زده است. به گفته مدیرعامل وتوصا، در سال مالی منتهی به شهریور سال ۹۹ حدود ۷ درصد از سهام شیپور خریداری شده که قرار است این مجموعه در بازار فرابورس پذیرش شود، منتها عرضا سهام شیپور و دیجی کالا منوط به تصمیمات حاکمیتی است.  در این جلسه گفته شد وتوصا ۱۴ میلیارد تومان ماینر خریداری کرده است که منجر به تولید ۷ بیت‌کوین شد.

پارسان

شرکت گروه سرمایه‌گذاری گسترش نفت و گاز پارسیان نیز در مجمع خود به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان سود تقسیم کرد. پارسان در نظر دارد در حوزه الفین هم فعالیت خود را گسترش دهد. همچنین پتروشیمی تبریز نیز در مراحل پذیرش در بازار سرمایه است. گفتنی است پارسان تجدید ارزیابی را برای شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه در دستور کار خود دارد. این مجموعه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خود به ۹ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد که به گفته مدیران شرکت در جلسه مجمع ۲۰ درصد آن از طریق شرکت و الباقی آن از طریق بازار سرمایه تا‌مین خواهد شد.

امین

شرکت تا‌مین سرمایه امین نیز که مجمع آن برگزار شد به ازای هر سهم ۶۰ تومان سود تقسیم کرد. در جلسه این مجمع به اطلاع سهامداران رسید که برنامه افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی یا سلب حق تقدم در راه است.

وساخت

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران در روز ۲۹ دی‌ماه برگزار شد که طی آن به ازای هرسهم ۸۵ تومان عاید سهامداران شد. وساخت در نظر دارد برنامه تجدیدارزیابی شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده و صرف سهام نیز از برنامه‌های آتی شرکت است. ضمن اینکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها قطعی است. شرکت تا‌مین مسکن نوین از شرکت‌های زیر مجموعه وساخت به‌زودی از بازار پایه به بورس وارد می‌شود. همچنین طبق گفته‌های مدیرعامل وساخت پروسه انحلال و جمع شدن شرکت‌های زیرمجموعه غیر فعال نیز از دیگر برنامه‌های شرکت است.

ثالوند

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند مجمع عمومی عادی سالانه خود را در آخرین روزهای دی با حضور حداکثری سهامداران برگزار و طی آن به ازای هر سهم ۵۷ ریال سود تقسیم کرد. به گفته مدیرعامل ثالوند این شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار خود داده تا‌ برای طرح‌های خود تا‌مین مالی کند.‌ در حال حاضر مجتمع مسکونی سهند فروخته شده و مجتمع مسکونی الوند در حال فروش است.

افست

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت افست طی روزهای گذشته با حضور صاحبان سهام برگزار شد و طی آن به ازای هرسهم ۱۰۰ ریال سود عاید سهامداران شد که معادل ۱۸ درصد سود به‌دست آمده توسط افست در سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ است. به گفته مدیرعامل شرکت، افزایش نرخ ارز و ایجاد تحریم‌های بانکی باعث تغییر سیاست‌های بانک مرکزی شده و همین امر موجب شده مجموعه افست برای تا‌مین کاغذ مورد نیاز خود توان استفاده از یوزانس و ریفاینانس را نداشته باشد. افست برای تسویه بدهی ارزی خرید ماشین آلات از وام بانک مرکزی استفاده کرده است.

ثاخت

در آخرین روز دی‌ماه مجمع عمومی عادی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان با حضور صاحبان سهام برگزار شد اما در پایان جلسه با توجه به زیان شناسایی شده در صورت‌های مالی تلفیقی که معادل ۱۶ ریال زیان به ازای هر سهم است، در نهایت سهامداران با دستان خالی مجمع را ترک کردند. طی این جلسه مدیرعامل شرکت درخصوص بند ۱۱ گزارش صورت‌های مالی و بند۱ اظهارنظر مشروط مبنی بر شکایت بانک سرمایه و اعتبار اسنادی دریافتی شرکت گفت: در این خصوص شرکت در حال پیگیری است و ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو دریافتی در بانک سپرده شده و قابل بازپرداخت است. موضوع شکایت و اختلاف در حال حاضر نرخ ارز است که در زمان دریافت به نرخ آزاد محاسبه شده بود.

نوسازی و ساختمان تهران

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نوسازی و ساختمان تهران که در ۲۷ دی‌ماه با حضور حداکثری صاحبان سهام برگزار شد درنهایت به‌دلیل زیان انباشته سودی عاید سهامداران نشد. ثنوسا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال ۹۹ زیان انباشته خود را از ۱۷۵ میلیارد تومان به ۹۶ میلیارد تومان کاهش داد که موجب خروج شرکت از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد. در سال مورد گزارش سود عملیاتی حاصل نشده و سود ایجاد شده حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های مجموعه بوده است. مدیرعامل ثنوسا در خصوص پروژه نوساکیش گفت: در مردادماه سال‌جاری با سازمان منطقه آزاد کیش به توافق رسیدیم که زمین و پروانه بهره‌برداری از آنها و هزینه ساخت و اجرای پروژه از سوی ما باشد و به صورت توافقی این پروژه را اجراکنیم. همچنین قصد داریم شرکت سهامی عامی را با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس کنیم تا پس از پایان این پروژه بخش‌هایی از این پروژه که قابل‌واگذاری نیست و درآمد مستمر دارد به این شرکت منتقل شود. تلاش بر این است که در حوزه ورزشی زمین فوتبال را اجرایی و به اتمام برسانیم تا بتوانیم در جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می‌شود میزبان و آماده پذیرایی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی باشیم. مدیرعامل ثنوسا در پایان به برنامه افزایش  سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران را خواهیم داشت که گزارش توجیهی آن در حال تهیه است.