آگرالوپ

آگرالوپ یکی از سه پلتفرم تبدیل زباله به فیبر متعلق به شرکت Circular Systems است که ضایعات مواد غذایی را به فیبرهای زیستی (BioFibre) تبدیل می‌کند که یک ماده طبیعی با کیفیت بالا است که در صنعت مد استفاده می‌شود. این فیبر از یک تکنیک فرآوری ساخته شده است که مواد زائد آلی از جمله آناناس، موز، کتان و دانه‌های کنف را تجزیه می‌کند. این فناوری می‌تواند به تولید ۲۵۰ میلیون تن فیبر در سال کمک کند و بیش از پنج برابر تقاضای جهانی فعلی فیبر را برآورده کند.

الگوری

الگوری یک شرکت تولیدکننده محصولات زنانه است که لوازم جانبی با کیفیت بالا، حامی حیوانات و بدون پی‌وی‌سی را از میوه‌های دور ریخته شده تولید می‌کند. این شرکت محصولاتی از جمله انبه، سیب و کاکتوس‌ها را از مزارع و فروشگاه‌های مواد غذایی جمع‌آوری می‌کند تا آنها را به کیف، کوله پشتی، کیف پول و ... تبدیل کند. آنها با استفاده از ترکیبی از مواد پلیمری گیاهی و پلی‌استر بازیافتی، ۸۴ درصد انرژی کمتری نسبت به روش‌های تولید سنتی مصرف می‌کنند.

آلتتکس

استارت‌آپ مستقر در تورنتو، ALT TEX، در حال ایجاد یک جایگزین پلی استر پایدار از زباله‌های مواد غذایی است. این شرکت که توسط کارآفرین میرا ارشد و بهترین دوست و بیوشیمیست او Avneet Ghotra تاسیس شد، اخیرا یک سرمایه ۵/ ۱ میلیون دلاری جمع‌آوری کرده است که مستقیما به سمت تجاری‌سازی پارچه پلی‌استر‌مانند خواهد رفت. هدف این استارت‌آپ ایجاد تحول در صنعت پلی‌استر با ایجاد پارچه‌ای پایدار ساخته شده از ضایعات مواد غذایی است که همچنین فاقد میکروپلاستیک است.

آناناس آنام

آناناس آنام یک شرکت درجه B و توسعه‌دهنده Piñatex است، یک چرم گیاهی که از ضایعات الیاف برگ آناناس ساخته شده است. بیش از ۱۰۰ برند در سراسر جهان از منسوجات این شرکت استفاده کرده‌اند که می‌تواند با سایر مواد طبیعی مخلوط شود. بنابر ادعای این شرکت فرآوری و تبدیل برگ‌ها به پیناتکس که در غیر این صورت از بین می‌رفتند، از انتشار ۲۶۴ تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کرده است.

بناناتکس

بناناتکس از الیاف گیاه موز Abaca که به‌طور طبیعی در فیلیپین رشد کرده، ساخته شده است، پارچه‌ای ۱۰۰ درصد زیست تخریب‌پذیر و ضد‌آب که توسط برند سوئیسی کیف و نوآوران مواد QWSTION ساخته شده است. گیاه موز که برای Bananatex استفاده می‌شود، بدون نیاز به نهاده‌های اضافی مانند آفت‌کش‌ها یا کودها تولید می‌شود و در راستای کمک به تلاش برای احیای جنگل در فیلیپین نیز استفاده می‌شود.

دسرتو

شرکت دسرتو مستقر در مکزیک که در سال ۲۰۱۹ توسط آدریان لوپز ولارده و مارته کازارز تاسیس شد، یک چرم مصنوعی ساخته شده از کاکتوس نوپال را که به گلابی خاردار نیز معروف است  تولید می‌کند. این چرم گیاهی بدون پلاستیک و حامی حیوانات بوده و نیاز به آب کمی برای تولید دارد که در صنایع خودرو، مد و مبلمان استفاده می‌شود. دسرتو اخیرا با شرکت‌هایی از جمله آدیداس، مرسدس بنز و بی‌ام‌و مشارکت‌هایی را آغاز کرده است.

کوتور کامبوجا

کوتور کامبوجا که توسط ساشا لورین پنیرساز استرالیایی طراحی شده است، در حقیقت خط تولید جواهرات و لباس‌های پایدار است که توسط فرآیند کشت همزیستی باکتری‌ها و مخمرها (SCOBY) تولید می‌شود که برای تولید کومبوچا نیز استفاده می‌شود. لورین برای ایجاد پارچه‌ای بادوام و همه‌کاره که می‌تواند جایگزینی برای چرم، بوم یا ابریشم باشد، با روش‌های مختلف آنها را خشک کرده و آزمایش می‌کند تا مواد پوشیدنی ایجاد کند.

فیبر پرتقال

شرکت ایتالیایی Orange Fiber با استفاده از محصولات جانبی آب مرکبات، تلاش می‌کند تا پارچه‌های پایدار با کیفیت بالا را برای شرکت‌های پوشاک در سراسر جهان تولید کند. آنها برای تولید پارچه خود، نخ سلولزی ابریشم‌مانندی را با هم ترکیب می‌کنند که می‌تواند به تنهایی استفاده شود یا با نخ‌ها و مواد دیگر ترکیب شود. اورنج فایبر می‌گوید که آنها بیش از ۱۵هزار متر پارچه تولید کرده‌اند در حالی که بیش از ۱۲۰ تن مرکبات را بازیافت کرده‌اند.

کیو میلک

کیومیلک که توسط میکروبیولوژیست و طراح مد Anke Domaske ساخته شده است یک الیاف نساجی ۱۰۰درصد تجدید‌پذیر و زیست‌تخریب‌پذیر است که از شیر گاو ساخته شده است. کیومیلک با استفاده از ۲ میلیون تن شیری که هر ساله در آلمان هدر می‌رود، تلاش می‌کند تا راه‌حلی پایدار و نوآورانه برای ضایعات مواد غذایی ارائه دهد.

اس کافه

اس کافه که در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت تولیدکننده پارچه‌های کاربردی تایوانی، Singtex اختراع شد، پارچه‌ای است که در تولید آن از تفاله قهوه استفاده می‌شود. در حقیقت S.Café تفاله‌هایی را از کافی‌‌شاپ‌‌های سراسر تایوان تهیه می‌کند و آنها را با سایر مواد بازیافتی ترکیب می‌کند تا نخ خوشبو و سریع خشک‌شونده‌ای تولید کند. نورث فیس، پوما و تیمبرلند از جمله برندهای پوشاکی هستند که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند از چرم برای کیف و سایر لوازم جانبی، کفش و لباس استفاده کنند.