امین ابراهیمی در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌‌شده در حوزه‌های مختلف تولید، بهره‌‌برداری، توسعه و مسوولیت‌های اجتماعی در شرکت سیمیدکو اظهار کرد: شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) به عنوان یکی از شرکت‌‌های تابعه فولاد خوزستان نقش موثری در تامین مواد اولیه ایفا می‌کند.

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان با تولید ۸/ ۳میلیون تن شمش، رتبه دوم فولاد کشور را در اختیار دارد، در سال گذشته با تولید ۳/ ۳ میلیون تن و صادرات ۶۰ درصدی، ۴/ ۱میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشتیم. این دستاورد با وجود محدودیت‌‌های برق و گاز، نشان از همت بلند مدیران و کارکنان گروه فولاد خوزستان دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه شرکت سیمیدکو حیاتی و اساسی است، افزود: این اعداد و ارقام، جایگاه شرکت سیمیدکو را در زنجیره ارزش نمایان می‌کند؛ نزدیک به ۲۵ درصد نیاز گروه فولاد خوزستان از طریق شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در حوزه تولید کنسانتره و گندله تامین می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به هلدینگ فراگیر در نظام حاکمیتی فولاد خوزستان اظهار کرد: در این مجموعه بحث سیاستگذاری و کنترل‌‌های مالی و استراتژی در حال تدوین است. در این نظام حاکمیتی، شرکت‌‌های تولیدی مانند سیمیدکو و صنعت فولاد شادگان حضور دارند؛ همچنین در این زنجیره، شرکت‌‌های مشاور و خدماتی با توجه به نیاز سازمان و هلدینگ فولاد خوزستان، فعالیت مستمر دارند. بنا داریم در آینده با اجرای طرح‌های توسعه به تولید ۶/ ۱۳میلیون تن در افق ۱۴۱۰ و سهم ۲۵ درصدی از تولید فولاد کشور برسیم.

وی گفت: نگاه فولاد خوزستان به شرکت‌‌های تابعه، به عنوان واحدهای تولیدی، خدماتی و مشاور، یک نگاه نظام‌‌مند بوده و این مجموعه‌ها در کنار دست تولید در فولاد خوزستان قرار گرفته‌‌اند و باید متناسب با سیاست‌های فولاد خوزستان حرکت کنند. در واقع استراتژی کلان از سوی فولاد خوزستان برای مجموعه‌های تابعه تعریف می‌شود و با کمک ظرفیت‌‌های زیرساختی، نرم‌‌افزاری، مغزافزاری، مالی، منابع انسانی و...، نیازهایمان را مرتفع خواهیم کرد.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اتفاقات سال جاری و افزایش هزینه‌ها گفت: در بازارهای جهانی، محصولات از سوی بعضی تولیدکنندگان نظیر روسیه با قیمت‌‌ نزولی عرضه می‌شود و با توجه به افزایش هزینه‌ها در داخل کشور، سود آنچنانی برای شرکت‌‌های صادرات‌‌محور حاصل نخواهد شد.

این روند متاسفانه تمام حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد را درگیر خواهد کرد. نخستین پیامد آن هم کاهش نقدینگی است. شرکت فولاد خوزستان در همین راستا، یک سیاست ۶۰ - ۴۰ را پیاده‌‌سازی کرده که ۴۰ درصد تمرکز روی کاهش هزینه‌ها و ۶۰ درصد افزایش درآمدها را شامل می‌شود. این سیاست برای برون‌‌رفت از وضعیت فعلی است؛ چون محصول فولاد خوزستان تحت‌‌تاثیر قیمت‌‌های جهانی است. انتظاری که از مجموعه سیمیدکو می‌‌رود این است که این سیاست را پیاده‌‌سازی کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: شرکت مشاور مهندسین پیشگامان صنعت فولاد جنوب با همه توان در کنار شرکت سیمیدکو در منطقه سنگان حضور پیدا کرده است. باید از تجربه و دانش کارکنان این مجموعه برای رسیدن به اهداف برنامه‌‌ریزی شده استفاده شود.

وی با اشاره به تولید ۵/ ۲میلیون تن کنسانتره و گندله در شرکت سیمیدکو گفت: باید تلاش کرد که ظرفیت شرکت به ۵ میلیون تن برسد؛ پروژه‌ها را بر همین مبنا باید به سرانجام رساند.

ابراهیمی در پایان با اشاره به انتظارات در حوزه‌های مختلف مانند منابع بانکی، ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت، جذب نیرو و دستورالعمل و فرآیندها، توصیه‌هایی را بیان کرد.