به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مرتضی علی اکبری با توجه به چشم‌‌‌انداز رکودی در اقتصاد جهان، درباره چشم‌‌‌انداز قیمت فلزات به‌ویژه فولاد و سنگ آهن عنوان کرد: در سال میلادی جاری نباید انتظار جهش قیمتی داشت. شرایط تا پایان سال با همین قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین درباره طرح مربوط به شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل بیان کرد: فولاد آرتاویل یک‌میلیون تن آهن اسفنجی است که در ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌‌‌رسد. سودآوری آن بستگی به قیمت جهانی دارد و قطعا سود حداقل بالای ۳۰‌درصد خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین درباره طرح مربوط به شرکت فولاد خاطرنشان کرد: فولاد کردستان آخر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید. دو طرح آهن اسفنجی و تولید فولاد و نورد خواهد بود که شامل یک‌میلیون تن فولاد و ۶/ ۱‌میلیون تن آهن اسفنجی و یک‌میلیون تن ورق خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف شرکت از خرید سهام شرکت ایرتیک چه بوده است؟ این شرکت در چه حوزه‌‌‌ای فعالیت دارد؟گفت: هدف از خرید ایرتیک، مناسب بودن قیمت آن نسبت به دارایی‌‌‌ها و نیاز گروه ما به یک شرکت پیمانکاری و تسریع در اجرای پروژه‌ها بوده و از طرفی سود پیمانکاری پروژه‌ها در گروه بماند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین در پاسخ به این پرسش که منابع موردنیاز برای اجرای طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای را از چه محلی تامین می‌کند، گفت: منبع ما از محل افزایش سرمایه و تامین مالی خود پروژه‌‌‌ها از داخل و خارج مقداری انجام شده و ادامه برای تامین بیشتر در جریان است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شرکت در ماه‌‌‌های اخیر برای تامین مواد اولیه موردنیاز خود، اقدام به خرید معادن کوچکی در نقاط مختلف کشور کرده است. آیا این استراتژی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اقدام به خرید معادن نکرده است. شرکت‌های زیرمجموعه مثل تجلی اقدام به خرید کرده‌‌‌اند، مثل مس و طلا و سیلیس و منیزیت. این استراتژی ادامه دارد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا برای شرکت‌های زیرمجموعه برنامه عرضه سهام در بورس دارید، گفت: فعلا شرکت آمادگی برای ورود به بورس ندارد.