وی ادامه داد: مرکز پایش آنلاین نیز با هدف پایش و اندازه‌‌گیری آلاینده‌های گازی خروجی از دودکش‌‌های شرکت و رعایت قوانین و استاندارد‌‌های زیست محیطی در سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و طرح تصفیه نفت گاز با هدف تولید نفت گاز با استاندارد EU-V با ۷۰ میلیون یورو سرمایه‌‌گذاری در سال ۱۳۹۷با ظرفیت تولید روزانه ۲۲۰۰ مترمکعب گازوئیل یورو ۵ و طرح برج‌های خنک‌کننده با هدف نوسازی سیستم خنک‌کننده پالایشگاه و کاهش مصرف آب (۱۰۰ متر مکعب در ساعت) و سرمایه‌گذاری ۶ میلیون یورو در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.

باقری با اشاره به طرح‌های زیست محیطی در حال اجرای شرکت پالایش نفت تبریز گفت: طرح بازیافت گاز‌‌های انتهایی واحد گوگردسازی‌(TGT) با ۱۲ میلیون یورو سرمایه‌‌گذاری و با ۹۹ درصد پیشرفت در شهریور سال جاری به بهره‌‌برداری می‌‌رسد. وی هدف از اجرای این طرح‌ها را کاهش آلایندگی ناشی از انتشارگاز‌‌های گوگردی و آلایندگی زیست‌محیطی دانست و افزود: احداث واحد گوگردسازی جدید (SRP) نیز با ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌‌گذاری با هدف بهینه‌‌سازی این واحد و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در حال اجرا است که تا پایان شهریور امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: احداث واحد RO با هدف حداکثر‌رسانی بازیافت آب‌‌های آلوده و کاهش هدررفت آب و هفت میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری با ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است که تا پایان سال جاری به بهره‌‌برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: طرح جامع شرکت پالایش نفت تبریز نیز با سرمایه‌‌گذاری ۴/ ۱ میلیارد یورو با هدف کاهش تولید نفت کوره و توسعه پایدار با انطباق کلیه فرآورده‌ها با استاندارد‌‌های روز و پیشرفت ۸ درصد در حال اجرا است که تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

باقری با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم میزان آلاینده‌های زیست‌‌محیطی این شرکت را به صفر برسانیم، اظهار کرد: این شرکت در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه اول زیست محیطی در میان پالایشگاه‌های کشور شده که گواه بر اهتمام جدی و واقعی این پالایشگاه در صیانت از محیط‌زیست و حرکت در مسیر توسعه پایدار است. وی خاطرنشان کرد: شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز اکنـون سهـم حـدود ۷ درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده‌های اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تامیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور‌(استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) را برعهده دارد.