وی گفت: با توجه به تولید لوازم‌‌خانگی بیش از میزان نیاز کشور، صادرات این محصولات و برقراری روابط حسنه تجاری به‌‌ویژه با کشورهای منطقه و همسایگان باید به عنوان راهکار دوم در دستور کار قرار بگیرد. پیش‌تر معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: حجم کالای قاچاق لوازم‌‌خانگی سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: حجم صادرات لوازم‌‌خانگی ایران به‌طور متوسط سالانه ۳۰۰ میلیون دلار است و به‌‌منظور ارتقای صادراتی باید ضمن عادی شدن روابط تجاری، مناسبات بانکی نیز عادی شود تا تولیدکنندگان با سهولت بیشتری به مبادله کالا بپردازند و پول‌‌شان را دریافت کنند.

وی همچنین از لزوم افزایش درآمدهای سرانه مردم در بلندمدت و ارتقای قدرت خریدشان به عنوان راهکار دیگر حل مساله رکود بازار یاد کرد. محمدی‌دانیالی همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال به «تولید، دانش‌‌بنیان و اشتغال‌‌آفرین» تصریح ‌‌کرد: برای دانش‌بنیان شدن صنعت لوازم‌‌خانگی، باید کار اصلی در مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شود و همچنین شرکت‌‌ها برای رشد و توسعه و دانش‌بنیان کردن این صنعت تلاش کنند.

وی به تشکیل کانون هماهنگی «دانش، صنعت و بازار لوازم‌‌خانگی» با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به این ترتیب، این صنعت گام نخست را در جهت دانش‌‌بنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکامل برداشت. این مقام صنفی خاطرنشان‌‌ کرد: با تشکیل این کانون، شخصیت‌های آکادمیک و علمی و پژوهشی با بدنه صنعت لوازم‌‌خانگی مرتبط خواهند شد که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزه‌‌کردن، به‌‌روز‌آوری و جهانی‌‌سازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت. این انجمن با سه هدف اصلی رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی، تاثیرگذاری مثبت بر مجامع و مجاری تصمیم‌گیری و تصمیم‌‌سازی و همچنین دفاع از منافع بیش از ۲۵۰ عضو خود فعالیت می‌کند. وی بیان ‌‌کرد: این انجمن با تجمیع نظرات کارشناسی فعالان این حوزه و صنعتگران و همچنین پیگیری مشکلات آنها، سعی دارد با ارائه پیشنهادها و دفاع از برنامه‌ها در نهادهای تصمیم‌گیری همچون دولت و مجلس، تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.