90 روز نخست

دوره گذار، حیاتی‌‌ترین زمان برای رهبران سازمانی است. در حقیقت، بیشتر آنها با این نظر موافق هستند که جا افتادن آنها در روزهای ابتدایی مسوولیت جدیدشان، بزرگ‌ترین چالشی است که باید بر آن غلبه کنند. در حالی که گذار، فرصتی برای شروع تازه و ایجاد تغییرات مورد نیاز در یک سازمان است، رهبران را هم در موقعیتی شکننده قرار می‌دهد. اشتباهات در سه ماه نخست تصدی پست جدید می‌تواند موفقیت شما را به خطر انداخته و حتی دستیابی به آن را غیرممکن کند. گاهی در دوره‌های بعدتر می‌توان اشتباهات و ریسک‌‌های بزرگ‌تری متحمل شد اما در ۹۰ روز نخست فرصت اشتباه بسیار محدود است.

مایکل واتکینز در نسخه جدید و تفصیل‌‌یافته کتاب ۹۰ روز نخست خود به ارائه استراتژی‌‌هایی برای غلبه بر چالش‌‌های دوران گذار پرداخته است. اهمیتی ندارد که در چه دوره‌‌ای از مسیرشغلی خود هستید. این استراتژی‌‌ها همواره برای ۹۰ روز نخست هر مسوولیت جدیدی مفید هستند. واتکینز به عنوان متخصص دوران گذار رهبری سازمانی و مشاور رهبران عالی سازمان‌های مختلف به نیازهای پیچیده و دشوار رهبران سازمانی امروز پرداخته است؛ جایی که مدیران نه تنها تغییر و تحولات شغلی بیشتری تجربه می‌کنند بلکه با انتظارات بالاتری هم از سمت سازمان‌هایشان مواجه می‌شوند.

واتکینز در این کتاب که به راهنمایی گام‌‌به‌‌گام می‌‌ماند، جنبه‌های مختلف دوران گذار رهبران را توصیف کرده و اشتباهات رایج در هر وضعیت را نام می‌‌برد. وی در ادامه راهکارها و استراتژی‌‌هایی برای اجتناب از این اشتباهات معرفی می‌کند. در این کتاب می‌‌آموزید که چگونه نخستین پیروزی‌‌های خود را در پست جدید به دست آورید و نخستین گام‌‌های خود را برای تثبیت خود در جایگاه جدیدتان بدون اشتباه ‌بردارید. هر فصل کتاب همچنین شامل چک‌‌لیست‌‌ها، ابزارهای عملی و خودارزیابی برای تسهیل یادگیری درس‌‌ها و استفاده از آنها در موقعیت خود می‌شود. چه شما شغل جدیدی را شروع کرده باشید، از داخل سازمان به پست مدیریتی ارتقا یافته باشید، یک وظیفه فرامرزی بر عهده گرفته باشید یا به عنوان مدیرعامل جدید شرکت انتخاب شده باشید، اقدامات شما در دوران گذار تعیین‌‌کننده موفقیت یا شکستتان خواهد بود. از این کتاب به عنوان یک راهنمای قابل اتکا بهره ببرید. نسخه جدید و تفصیل یافته کتاب مایکل واتکینز در ۳۰۴ صفحه انگلیسی توسط انتشارات مدرسه کسب‌‌وکار هاروارد تنظیم شده است.