با اینکه چیپر کش حالا توانسته ۳۰۰ میلیون دلار از چند شرکت سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر تامین کند و تعداد پرسنل آنها به ۳۵۰ نفر رسیده که یک‌پنجم‌شان در دفتر مرکزی شرکت واقع در سانفرانسیسکو مستقرند، اما آن خاطره‌ها هنوز برای سرونجوگی تلخ هستند. ایده چیپر کش زمانی شکل گرفت که سرونجوگی دبیرستانی بود و می‌دید پدرش برای انتقال پول در نظام بانکی غیرمنعطف آفریقا با چه مشکلاتی روبه‌رو است. خانواده او در شهر کوچکی در ۲۰ کیلومتری پایتخت اوگاندا زندگی می‌کرد. والدینش زمین کشاورزی داشتند و پدرش اداره یک عملیات IT را هم بر عهده داشت که به کسب‌‌وکارهای محلی در راه‌‌اندازی شبکه کمک می‌کرد.

آنها که وضع مالی بدی نداشتند، سه پسرشان را به دبیرستان خصوصی فرستادند و آنها را برای شنای حرفه‌‌ای ثبت نام کردند. وقتی سرونجوگی ۱۶ ساله بود، پدرش مجبور شد برای پرداخت پول مربی شنا، با یک پاکت پر از پول نقد، به آفریقای جنوبی سفر کند. سرونجوگی بعد از دبیرستان به آمریکا مهاجرت کرد و با مجید موجالد که از غنا آمده بود و در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کرد، آشنا شد. آنها خیلی سریع درباره توسعه یک اپلیکیشن نقل و انتقال پول در آفریقا گفت‌وگو کردند. اما از آنجا که تجربه‌‌ کار تکنولوژیک در دنیای واقعی نداشتند، سرونجوگی به مدیران شرکت فیس‌‌بوک ایمیل زد و تقاضای کارآموزی در این شرکت داد که به یک شغل تمام‌وقت در واحد دوبلین این شرکت بعد از فارغ‌‌التحصیلی او منجر شد. در بهار ۲۰۱۸، سرونجوگی به موجالد که مهندس نرم‌‌افزار یک شرکت در سانفرانسیسکو بود پیام داد و آنها با پس‌‌اندازشان که روی هم کمتر از ۳۰ هزار دلار بود، نسخه آزمایشی اپلیکیشن را در ژوئیه ۲۰۱۸ آماده کردند. این نسخه به مشتریان امکان می‌‌داد پولشان را به صورت رایگان از اوگاندا به غنا ارسال کنند.

 اپلیکیشن رایگان چیپر که استفاده از آن بسیار آسان هم بود، پیشرفت بزرگی در بین گزینه‌های موجود محسوب می‌شد. به عنوان مثال، اپلیکیشن کنیایی M-Pesa که در سال ۲۰۰۷ راه‌‌اندازی شده بود، برای خیلی از نقل و انتقالات داخلی بین ۱ تا ۲ درصد کارمزد می‌گیرد. در اواسط ۲۰۱۹ چیپر کش در اوگاندا، غنا، کنیا و رواندا در دسترس بود و خیلی زود به نیجریه به عنوان بزرگ‌ترین بازار آفریقا، توسعه یافت و در پایان همان سال، ۶۰۰ هزار مشتری داشت. سپس برای درآمدزایی، آنها برای تبدیل‌‌ ارزی کارمزد ۲ تا ۵ درصدی دریافت کردند. وقتی در پاییز ۲۰۲۰ ارزش بیت‌‌کوین از ۱۴ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار رسید، چیپر امکان خرید و فروش بیت‌‌کوین و اتریوم را فراهم کرد و با سرمایه‌‌گذاری چند شرکت بزرگ، ارزش شرکت در اواخر سال ۲۰۲۱ به ۲/  ۲ میلیارد دلار رسید. سرونجوگی فعلا می‌خواهد بر حفظ رشد چیپر و سپس سودآوری آن متمرکز بماند و همزمان به حل مشکلات مردم آفریقا کمک کند. او می‌گوید وقتی مشتری می‌تواند به راحتی پول منتقل کند و روش‌های جدیدی برای سرمایه‌‌گذاری و ثروت‌آفرینی داشته باشد، همه جوره منتفع می‌شود.