به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، راه‌اندازی جدیدترین مرکز ماهواره‌ای در Duke-NUS در برهه زمانی حساسی انجام می‌شود. سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون نفر به فلاوی ویروس‌ها مبتلا می‌شوند و نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر هستند و آسیا تقریبا سه‌چهارم بار جهانی این ویروس‌ها را تحمل می‌کند. یک سیاره در حال گرم شدن به این معنی است که میلیاردها نفر دیگر ممکن است در دهه‌های آینده تحت تاثیر قرار گیرند زیرا ناقل‌‌های حیوانی که حامل فلاوی ویروس‌‌ها هستند فراتر از مناطق گرمسیری که در آن به‌طور سنتی رشد می‌کردند گسترش می‌‌یابند. فلاوی ویروس‌ها، مانند دنگی و زیکا، باعث بیماری و مرگ قابل توجهی می‌شوند، اما در حال حاضر هیچ درمان ضد‌ویروسی خاصی برای آنها در دسترس نیست. فراوانی شیوع تب دنگی در دو دهه گذشته به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، همان‌طور که در مناطقی مانند سنگاپور شاهد آن هستیم.

سنگاپور پس از تجربه بدترین شیوع خود در تاریخ در سال ۲۰۲۰، امسال با یک شیوع بزرگ دیگر با بیش از ۸هزار مورد ثبت شده در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ مواجه است که از تعداد موارد گزارش شده در کل سال ۲۰۲۱ بیشتر است. دکتر روکساندرا دراگیا آکلی رئیس جهانی تحقیق و توسعه بهداشت عمومی جهانی در شرکت توسعه و تحقیقات جانسون، در این خصوص می‌گوید: سنگاپور یکی از کانون‌‌های تهدید تب دنگی و همچنین یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری پیشرو در این خصوص است و دانشکده‌های پزشکی Duke–NUS را به یک مرکز مهم برای چشم‌‌انداز ما در راستای مقابله با ویروس‌‌های فلاوی با پیشبرد علم نوآورانه تبدیل می‌کند. وی در ادامه افزود: ما با هم می‌توانیم از نقاط قوت منحصربه‌‌فرد خود برای تبدیل اقدامات آزمایشگاهی به راه‌‌حل‌‌هایی کارآمد در آخرین گام‌ها استفاده کنیم که می‌تواند به محافظت از مردم در برابر یکی از مهم‌ترین و در حال فزاینده‌ترین تهدیدات سلامتی در جهان کمک کند.

مراکز J&J مربوط به طرح کشف سلامت جهانی، ستونی از تلاش‌‌های جانسون و جانسون برای پیشبرد علم پزشکی در مراحل اولیه و پیشرفته است. دکتر آکلی خاطرنشان کرد: جدیدترین مرکز ماهواره‌ای مبتنی بر همکاری طولانی‌مدت بین شرکت‌های دارویی جانسون و جانسون و دانشگاه‌های Duke-NUS بنا نهاده شده و نشان‌دهنده آخرین تلاش مرکز پزشکی آکادمیک SingHealth Duke-NUS برای ایجاد یک منطقه اکتشافی مشترک در پردیس خود برای پیشبرد اهدافمان است. این همکاری، متخصصان را از سراسر جامعه علمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه متحد می‌کند تا سنگاپور را به عنوان مرکز تحقیقات اکتشافی، بیش از پیش توسعه دهد و در عین حال فرآیندهای تحقیق و توسعه را برای رفع نیازهای پزشکی برآورده نشده در راستای مقابله با فلاوی ویروس‌ها پیش ببرد. تاسیس مرکز ماهواره‌‌ای در Duke-NUS مبتنی بر سابقه درخشان ما در تحقیقات فلاوی ویروس‌ها و نوآوری‌‌های آزمایشگاهی به بالینی است و کشف داروهای ضد ویروسی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با فلاوی ویروس که جوامع جنوب شرقی آسیا و فراتر از آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند تسهیل می‌کند.

پروفسور پاتریک کیسی، معاون ارشد تحقیقات در Duke-NUS، گفت: این همکاری با توجه به تهدید قریب‌الوقوع تغییرات اقلیمی، به موقع و هدفمند است و در راستای تحقق چشم‌انداز دانشکده برای تغییر علم پزشکی و بهبود زندگی در جوامع صورت می‌پذیرد. همچنین در راستای تکمیل تلاش‌‌های این مرکز ماهواره‌‌ای، شرکت جانسون و جانسون، همراه با اقدامات خود برای سلامت عمومی جهانی، یک چالش جهانی با نام کشف سلامت QuickFire در جهت کشف عفونت‌‌های فلاوی ویروس را راه‌‌اندازی کرد. این چالش از نوآوران دعوت می‌کند تا ایده‌های بالقوه پیشگامانه‌ای را با هدف درمان، کنترل یا پیشگیری از بیماری فلاوی ویروس ارائه دهند. مبتکران این حوزه با بهترین راه‌حل بالقوه، کمک مالی از مجموع ۳۰۰ هزار دلار، دسترسی مجازی به جامعه JLABS آسیا و اقیانوسیه، از جمله یک ایستگاه کاری اختصاصی برای یک سال و همچنین راهنمایی از کارشناسان در شرکت J&J دریافت خواهند کرد.

تلاش‌های جانسون و جانسون برای مقابله با تب دنگی

برنامه کشف اجزای بیماری تب دنگی این شرکت در سال ۲۰۰۷ در جهت رفع نیازهای پزشکی برآورده نشده برای درمان و روش‌های پیشگیری از این ویروس آغاز شد. تلاش‌‌ها در مرکز جدید ماهواره‌‌ای مبتنی بر بیش از یک دهه کار جانسون و جانسون برای تسریع نوآوری در توسعه گزینه‌های بالقوه پیشگیرانه و درمانی برای دنگی است. در سال ۲۰۲۱، جانسون و جانسون تکمیل فاز نخست نخستین مطالعه بالینی در انسان را اعلام کرد که یک مولکول کوچک ضد ویروسی خاص دنگی را ارزیابی می‌کند. داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد این ضد ویروس در انسان بی‌‌خطر و قابل تحمل است. آزمایش‌های بالینی بیشتر، نمایه ایمنی مطلوب و اثربخشی ضد ویروسی را در پیشگیری از تب دنگی در گونه‌هایی از موش‌ها و نمونه‌های غیرانسانی نشان داد.

دکتر مارنیکس ون لوک، سرپرست تیم تحقیق و توسعه بهداشت عمومی جهانی پاتوژن‌‌های نوظهور جانسون، گفت: در حالی که نیاز فوری به ابزارهای جدید برای مقابله با بیماری‌هایی مانند تب دنگی، به ویژه در مواجهه با تغییرات آب و هوایی وجود دارد، ما معتقدیم که می‌توانیم به تحقیقات  خود  برای اقدامات فوری‌‌تر سرعت ببخشیم. وی در ادامه افزود: مرکز ماهواره‌ای در Duke-NUS با تکیه بر میراث مشترک ما، به شروع نوآوری که برای تقویت تحقیق و توسعه و رفع بار این بیماری‌ها نیاز داریم، کمک خواهد کرد. دانشگاه‌های Duke-NUS که نقش مهمی در پیشبرد پیشرفت برای مقابله با تب دنگی ایفا کرده است، اخیرا با واحد پزشکی تحقیقاتی SingHealth برای انجام یک کارآزمایی بالینی فاز ۲a که ترکیب ضد ویروسی جانسون را برای درمان دنگی ارزیابی می‌کند، همکاری کرده است. جانسون و جانسون متعهد است از طریق ایجاد مراکز J&J در راستای طرح کشف سلامت جهانی، شکاف دوگانه در نوآوری و برابری سلامتی را برطرف کند. این شرکت با پیوستن به نیروها یا سایر موسسات، استفاده از شبکه‌های منطقه‌‌ای و افزایش دامنه فعالیت‌هایش، فرصت‌‌های بلندمدتی را برای کشف استعدادهای مورد نیاز در علوم اکتشافی و توانمندسازی مردم در سراسر جهان در راستای رسیدگی به برخی از چالش‌‌های مهم در سلامت جهانی فراهم می‌کند.

نخستین مرکز ماهواره‌ای J&J برای کشف سلامت جهانی در جولای ۲۰۲۱ در دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن (LSHTM) راه‌اندازی شد، که به‌طور خاص بر توسعه علوم پیشرفته، از زیست‌شناسی تا علوم داده، برای کمک به ساخت نسل بعدی داروها متمرکز است. در آوریل ۲۰۲۲، جانسون و جانسون دومین مرکز ماهواره‌ای برنامه کشف سلامت جهانی را در مرکز کشف و توسعه داروی جامع (H۳D)، دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی راه‌اندازی کرد. در حالی که در دهه گذشته ما شاهد کاهش مداوم بودجه جهانی برای علوم پایه، از جمله کشف و توسعه پیش‌بالینی درباره بیماری‌هایی که کمتر موردتوجه قرار گرفته بودیم، اقدامات روشنی وجود دارد که می‌توان برای تغییر این روند انجام داد. به نظر می‌رسد مراکز J&J گامی مهم در معکوس کردن این روند هستند.