به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، رئیس BofA در مصاحبه‌ای در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گفت مشتریانی که قبل از شروع پاندمی ‌بین هزار تا ۲هزار دلار موجودی داشتند، اکنون از ماه گذشته حدود ۴ هزار دلار سرمایه در حساب بانکی خود ذخیره دارند. او در ادامه افزود که اگر پیش از کووید، میانگین موجودی حساب بانکی آنها بین ۲ تا ۵ هزار دلار بود، اکنون از ماه آوریل تا‌کنون به حدود ۱۳ هزار دلار رسیده است.

موینیهان خاطرنشان کرد که موجودی حساب جاری بانک‌ها از ژوئیه گذشته به صورت ماهانه رشد کرده است و پیش‌بینی می‌کند که مردم احتمالا در حال حاضر شروع به خرج کردن چک‌های کمکی رسیده از جانب دولت نخواهند کرد. این در حالی است که دولت در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای کمک به کاهش اثرات اقتصادی این پاندمی ‌برای شهروندان به دلایلی از جمله بیکاری، کسب‌وکارهای تعطیل شده و...، بودجه‌های امدادی را برای بحران کووید به آنها ارائه کرد، اما بسیاری از این برنامه‌ها در حال حاضر دیگر وجود ندارند.  

در عین حال، افزایش شدید تورم و تاثیر مخرب آن بر بازار سهام، سوالاتی را در مورد اینکه آیا پس‌اندازهای انباشته‌شده آمریکایی‌ها در اوج همه‌گیری هنوز دست‌نخورده است و آیا آنها همچنان آن پول‌ها را به سلامت خرج می‌کنند، ایجاد کرده است. موینیهان قبلا در مصاحبه‌ای در ماه آوریل در برنامه «Mad Money» گفته بود مشتریان BofA در ماه مارس گذشته، بالغ بر ۱۳ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته خرج کردند. با این حال، به نظر نمی‌رسد این افزایش هزینه‌ها در موجودی حساب جاری مصرف‌کنندگان تاثیری نداشته باشد. موینیهان خاطرنشان کرد مشتریان ما در حال حاضر پول بیشتری در موجودی بانکی خود دارند. وی دوشنبه هفته گذشته در اجلاس داووس ادعا کرد: در ماه آوریل، موجودی آنها نسبت به ماه مارس افزایش یافت و در ماه مارس در مقایسه با اواسط سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. افتتاحیه اجلاس داووس فرصتی برای نهادهای مدنی مانند سازمان امدادرسانی توسعه و کمک‌های اضطراری موسوم به آکسفام بود که با آمار و ارقام درباره بخشی از عدم‌ توازن‌ها در اقتصاد جهان و روندهای غیرعادلانه آن روشنگری کنند.

بنا بر گزارش تازه این سازمان، در دوران پاندمی‌ کووید ثروتمندان جهان ۴۲درصد ثروتمندتر شده‌اند؛ رقمی‌که تقریبا معادل ۱۳درصد تولید ناخالص ملی کل جهان است. همزمان ۲۶۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به دلیل نابرابری‌های اجتماعی، جنگ اوکراین و افزایش شدید قیمت‌ مایحتاج عمومی‌ زندگی خود در معرض فقر و گرسنگی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که شمار میلیاردرهای جهان از سال ۲۰۲۰ تا کنون ۵۷۰ نفر افزایش یافته و به ۲۶۶۸ نفر رسیده است که مجموعه ثروت‌شان به ۱۳ هزار میلیارد دلار می‌رسد.