به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، استفان وینکلمن، مدیر عامل لامبورگینی گفت، به‌رغم نوسانات بازارهای سهام و عدم اطمینان اقتصادی فزاینده، تقاضا برای لامبورگینی به اندازه سال‌های گذشته بالاست. وی در ادامه گفت: این شرایط باورنکردنی است و پیش‌بینی در رابطه با آنچه قرار است اتفاق بیفتد و برای بقیه سال ۲۰۲۲ بسیار دشوار است. اما در حال حاضر،  صحبت با مشتریان و گفت‌وگو با همه مدیران ما، حاکی از آن است که هیچ کاهشی از نظر سفارش‌ها مشاهده نمی‌کنیم. نتیجه شرایط کنونی یک لیست انتظار بیش از ۱۲ ماهه برای خودروی جدید است. پیش از پاندمی، زمان انتظار معمولی برای لامبورگینی‌ها ۶ تا ۹ ماه بود. وینکلمن در پاسخ به این سوال که زمان انتظار شرکت چه زمانی به حالت عادی بازخواهد گشت، گفت تقاضا برای خودروهای سطح بالا ممکن است با توجه به حجم عظیم ثروت ایجاد شده در دو سال گذشته، اساسا به سطح بالاتری برسد. او گفت: آنچه می‌بینیم این است که در سراسر جهان افراد بیشتری می‌توانند خودرویی مانند لامبورگینی را بخرند. به نظر می‌رسد بعد از پاندمی، مردم می‌خواستند به خود پاداش دهند و ما  شاهد بازارهایی بودیم که پر از پول بود. من فکر می‌کنم ما در یک شرایط بسیار عالی قرار داریم، اما نمی‌دانم که آیا این یک حالت عادی است یا خیر.

علاوه بر این، احتمالا لامبورگینی،‌ مورد علاقه جوانان ثروتمندی است که ثروت‌های تازه خود را از ارزهای دیجیتال، سهام، شرکت‌های فناوری و ارث به دست آورده‌اند. وینکلمن گفت ۷۰ درصد از مشتریان لامبو تا سال ۲۰۲۵ زیر ۴۰ سال خواهند بود. او در ادامه خاطرنشان کرد: ما قطعا شاهد تغییر به سمت مشتری‌های بسیار جوان‌تر هستیم. لامبورگینی سال گذشته سود و تولید بی‌سابقه‌ای را گزارش کرد که عمدتا از شاسی بلند خود یعنی Urus به‌دست آورد. در سال ۲۰۲۱ فروش این شرکت ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۱/ ۲ میلیارد دلار رسید و ۸۴۰۵ خودرو تحویل مشتریان خود داد که ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشت که شامل فروش ۵۰۲۱ مدل اوروس، ۲۵۸۶ هوراکان و ۷۹۸ آونتادور بود. وینکلمن گفت تولید امسال لامبورگینی به دلیل مشکلات زنجیره تامین کند نشده است، زیرا این شرکت اولویت بالایی برای تامین تراشه‌ها و سایر قطعات از شرکت مادر فولکس واگن دارد. وی تاکید کرد تولید امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود. ما تولید خود را بهبود بخشیده‌ایم و در آینده تاثیرات آن را خواهیم دید، اما مطمئنا این یک فرصت عالی برای ما است.

به دلیل زمان انتظار طولانی، برخی از نمایندگی‌ها به مشتریان قیمت‌های پنج یا شش رقمی اعلام می‌کنند تا خودروهایی را که زودتر در دسترس خواهند بود، چه از طریق لغو سفارش سایر مشتریان یا مدل‌های آزمایشی، به آنها واگذار کنند. یکی از خریداران به CNBC گفت به جای اینکه منتظر بماند، ۱۰۰ هزار دلار برای دریافت یک لامبورگینی اوروس در یک ماه پرداخت کرده است. وینکلمن گفت این شرکت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اعلام قیمت‌های نجومی توسط نمایندگی‌ها انجام می‌دهد. اما با توجه به اینکه قیمت بسیاری از لامبوهای پیش‌فروش اکنون ۱۴۰ درصد قیمت محصولات جدید است، وسوسه سود برای فروشندگان خودروهای موجود در حال حاضر همچنان بسیار بالا است.