ابر سرمایه‌گذاری 52میلیارد دلاری «هیوندای»

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره هرالد، این سرمایه‌گذاری طی سه سال آینده اجرا خواهد شد. به گفته این خودروساز که کنترل دو برند برتر خودروی کره‌ای، هیوندای موتور و کیا و همچنین سازنده قطعات خودرو و نرم‌افزار هیوندای موبیس را در دست دارد، با تزریق ۲/ ۱۶ هزار میلیارد وون تا سال ۲۰۲۵، گام بلندی در راستای برقی کردن محصولات خود و سازگاری با محیط‌زیست، از طریق توسعه فناوری هیدروژن و مدل‌های پلاگین هیبریدی، بر‌می‌دارد. این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با ایجاد یک کارخانه اختصاصی خودروهای برقی در داخل کارخانه کیا، ۲۱ تریلیون وون برای چهار برابر کردن تولید خودروهای برقی در داخل کشور تزریق کند.

این پروژه در زمره طرح‌های سرمایه‌گذاری هیوندای گنجانده شده است. گروه هیوندای موتور همچنین تصریح کرد به سرمایه‌گذاری در مدل‌های موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد و بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد وون برای توسعه امکانات تولید مدل احتراقی صرف خواهد شد، بر اساس این فرضیه که انتظار می‌رود ۸۰ درصد از کل فروش آن در سال ۲۰۲۵ از مدل‌های احتراقی باشد. این گروه همچنین خاطرنشان کرد چنین سرمایه‌گذاری نه تنها دغدغه مشتریانی را که خودروهای برقی را گزینه‌های گران‌تری در نظر می‌گیرند، کاهش می‌دهد، بلکه به قطعه‌سازان شریک این خودروساز زمان می‌دهد تا برای انتقال به سمت برقی‌سازی آماده شوند.

یکی از مقامات گروه هیوندای موتور در این خصوص اظهار کرد: ما تغییر الگوی صنعت خودرو در کره را رهبری خواهیم کرد و به ارائه محصولات متفاوت و خدمات رضایت‌بخش به مشتریان خود ادامه خواهیم داد. بر اساس سرمایه‌گذاری در بازار کره، ما رقابت تجاری جهانی را تقویت خواهیم کرد. از طرف دیگر هیوندای موتور اخیرا اعلام کرد با غول فناوری جهانی، شرکت مایکروسافت برای اندازه‌گیری عمر باتری خودروهای برقی همکاری می‌کند. گروه هیوندای موتور و مایکروسافت کره برای ساختن یک «دوقلوی دیجیتالی» از خودروی Ioniq ۵ برای تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد باتری که برای خودروهای الکتریکی حیاتی است، همکاری کرده‌اند.

به گفته این خودروساز، این دوقلوی دیجیتال با ساخت یک محصول یکسان از یک خودرو در یک پلتفرم مجازی کار می‌کند تا بتواند با اعمال تنظیمات مختلف مانند آب و هوا، الگوهای رانندگی و شرایط جاده‌های آینده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و مدل‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها را آزمایش کند و راه‌حل‌هایی را نیز برای اندازه‌گیری دقیق عمر باتری ارائه می‌کند. این شرکت اعلام کرد با استفاده از این فناوری، سیستمی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند با ارائه گزینه‌هایی برای افزایش عمر باتری به رانندگان هشدار دهد، مانند پیام‌های پاپ‌آپ در خصوص شتاب خودرو که بر کاهش عمر باتری تاثیر می‌گذارد. این خودروساز گفت اعمال چنین عملکردهایی را در مدل‌های آینده خود در نظر خواهد گرفت.

جنا لی، رئیس بخش فروش فنی آسیایی و راه‌حل‌های اینترنت اشیا در مایکروسافت، گفت: با توجه به رشد باتری در سراسر صنعت خودرو، همکاری ما معنای ویژه‌ای دارد، زیرا این اولین پروژه با استفاده از پلتفرم خدمات ابری آژور ما بوده است. مایکروسافت آژور دومین پلتفرم بزرگ مبتنی بر فناوری ابری است که خدمات و امکانات متعددی دراختیار کاربرها قرار می‌دهد و به بهبود امنیت و دسترسی سازمان‌ها کمک می‌کند.

آژور (Azure)، پلتفرم ابری شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت آژور مانند دیگر پلتفرم‌های ابری مثل AWS آمازون و پلتفرم ابری گوگل، مجموعه گسترده‌ای از ابزار‌های قدرتمند یکپارچه‌سازی خدمات و محصولات دراختیار کسب‌وکار‌ها و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. این ابزارها که به فناوری ابری وابسته هستند و روی سرورهای ریموت اجرا می‌شوند، می‌توانند به بهبود امنیت و توان پردازشی کامپیوترها کمک کنند. پارک چول، مدیر اجرایی تیم نوآوری هیوندای موتور گفت: ما توجه زیادی برای به حداکثر رساندن رضایت مشتریان خودروهای برقی خود داشته‌ایم و در حال حاضر روی ایجاد یک مدیریت عملکرد باتری سفارشی‌سازی‌شده کار می‌کنیم.