محسن قدیری افزود: با توسعه کسب‌وکار صنعت پتروپالایش و دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی، تولید محصولات دوستدار محیط‌زیست و مطابق استانداردهای یورو ۴ و ۵، در جهت اقتصاد پایدارگام‌های بلندی برخواهیم داشت.

وی به موضوع مصرف آب به‌عنوان تهدید جدی صنایع ازجمله شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با هدف تبدیل تهدید به نقطه قوت و حتی صادرات آب، پروژه‌های مختلفی انجام ‌شده یا در حال انجام است. برای نخستین بار در ایران، پروژه ملی زیست‌محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع (آب شرب) با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در ساعت راه‌اندازی شد. این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه و صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان در محل شرکت پالایش نفت اصفهان انجام ‌شده است.

قدیری در ادامه به فعالیت‌های دیگر زیست‌محیطی این شرکت اشاره کرد: پیگیری احداث واحد پیش‌تصفیه فاضلاب شاهین‌شهر، انجام مطالعات اولیه امکان‌سنجی ساخت کولینگ هیبریدی که محاسبه میزان صرفه‌جویی آب در کولینگ هیبریدی حدود ۵۵ درصد (به میزان ۱۷۱۴ میلیون مترمکعب در سال) و مدت‌ زمان بازگشت سرمایه آن به میزان ۵/ ۱۰ سال خواهد بود.

احداث واحد ZLD در جهت بازیابی و استفاده کامل از پساب تولیدی واحد RO بر اساس مطالعات انجام‌شده، پروژه احداث واحد HERO برای افزایش بازدهی و راندمان واحد بازیافت (بر اساس خروجی مطالعات بازیابی آب‌های شور). اجرای این پروژه‌ها منتج به کاهش مصرف کنونی آب، تامین آب موردنیاز مجموعه شهرک انرژی و در نهایت ایجاد فرصت صادرات آب می‌شود. در کنار پروژه‌های ذکرشده و همچنین با حذف مشعل و خشک شدن تمام پوندهای شرکت، این پالایشگاه تا دو سال آینده به یک صنعت سبز تبدیل خواهد شد.