وی با اشاره به اینکه برای توسعه پتروشیمی اروند دو طرح عمده در دستور کار است، افزود: مطالعات اولیه این طرح‌ها به سرانجام رسیده است.

به گفته وی این طرح‌ها شامل واحد VCM‌ و اکسی و یک واحد PVC ۳۰۰ هزار تنی است که با اجرایی کردن آن، ظرفیت تولید پی‌وی‌سی شرکت به دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید و سالانه ۶۴۰ هزارتن پی‌وی‌سی وارد بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح‌ها ظرف دوسال، علاوه بر رفع نیاز صنایع داخل، خوراک مورد نیاز توسعه صنایع پایین‌دستی نیز فراهم خواهد شد و مازاد آن برای ارزآوری برای صادرات در نظر گرفته شده است.

 سرپرست پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به عرضه تمامی محصولات این شرکت در بورس کالا به منظور پایداری بازار داخل گفت: با توجه به نیاز بازار داخل، تصمیم گرفته شد تا زمان پایداری بازار داخل و تنظیم عرضه و تقاضا، محصولات خود را در اختیار شرکت‌های پایین‌دست داخلی قرار دهیم و مازاد آن را با هدف ارز‌آوری برای کشور و تعهد به بانک مرکزی، از طریق رینگ بین‌المللی به بازار خارج صادر کنیم.

شرکت پتروشیمی اروند بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC خاورمیانه، بالاترین ظرفیت تولید کاستیک در کشور را دارد و تنها تولید‌کننده EPVC، گریدهای خاص SPVC و Medical Grades در کشور است.