در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، حجم فروش داخلی پتروشیمی‌شیراز نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ با کاهش همراه و به ۹۳۵ هزار تن رسید، اما به لطف افزایش نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۰ ( در اغلب موارد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ فروش و حتی افزایشی بالاتر مانند افزایش ۳۶۶ درصدی نرخ فروش آمونیاک)،  درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات این شرکت با افزایشی ۱۰۹ درصدی همراه بود. حجم فروش صادراتی پتروشیمی شیراز در بازه زمانی مذکور مانند فروش داخلی با کاهش همراه و به ۸۷۵ هزار تن رسید و همانند فروش داخلی، به لطف افزایش نرخ محصولات در سال ۱۴۰۰ (در برجسته ترین مورد افزایش   ۴۱۸ درصدی نرخ فروش آمونیاک صادراتی)، درآمد‌های حاصل از فروش صادراتی شرکت با افزایشی ۱۸۸ درصدی همراه و به ۸۳ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال رسید. در نهایت باید اشاره کرد که مجموع درآمد‌های حاصل از فروش داخلی و خارجی پتروشیمی‌شیراز در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴۱ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ افزایشی ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

پتروشیمی ‌شیراز در فروردین ماه سال گذشته ۳۰۵ هزار تن از محصولات خود را تولید کرد. در فروردین ماه سال‌جاری حجم تولیدات این شرکت حدود ۵ درصد افزایش داشته و به ۳۲۰ هزار تن رسید. در هر دو بازه زمانی اوره و آمونیاک از اصلی‌ترین محصولات پتروشیمی‌ شیراز بودند.

افزایش قابل توجه حجم صادرات پتروشیمی ‌شیراز در نخستین ماه سال‌جاری

پتروشیمی ‌شیراز در فروردین ماه سال گذشته به میزان ۱۰۵ هزار و ۸۳۸ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رساند که از این محل ۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. در این بازه زمانی حجم فروش صادراتی شرکت ۱۵ هزار و ۴۷۸ تن بود که درآمدی ۷۰۷ میلیارد ریالی را برای این شرکت به همراه داشت. مجموع درآمد‌های داخلی و خارجی این شرکت در بازه زمانی مذکور به میزان ۴ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال بود.

در نخستین ماه سال‌جاری حجم فروش داخلی شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش همراه و به میزان ۸۱ هزار و ۱۱۳ تن بود. حجم درآمد‌های حاصل از فروش داخلی شرکت در این بازه زمانی نسبت به فروردین ماه سال گذشته با افزایشی ۱۱۴ درصدی همراه و به میزان ۸ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال بود. بر خلاف حجم فروش داخلی پتروشیمی‌ شیراز، حجم فروش صادراتی این شرکت در نخستین ماه سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش چشمگیر ۵۲۸ درصدی همراه و به ۹۷ هزار و ۲۰۳ تن رسید. درآمد‌های حاصل از فروش صادراتی شرکت در بازه زمانی مذکور به میزان ۱۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایشی ۱ هزار و   ۶۱۸ درصدی به همراه داشته است. در نهایت باید اشاره کرد که مجموع درآمد‌های حاصل از فروش داخلی و خارجی پتروشیمی ‌شیراز در نخستین ماه سال‌جاری به میزان ۲۱ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایشی ۳۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.