کاهش  صادرات پتروشیمی تندگویان

در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، حجم فروش داخلی پتروشیمی تندگویان  نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ با افزایش همراه و به میزان ۵۹۰ هزار و ۵۴۳ تن بود که این حجم از فروش درآمدی ۱۶۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریالی برای شرکت به همراه داشت. مجموع درآمدهای حاصل از فروش داخلی و خارجی این شرکت در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال بود که نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۱۳۹۹ افزایشی ۷۰درصدی را نشان می‌دهد.

محصولات تولیدی پتروشیمی تندگویان در نخستین ماه ۱۴۰۱ شامل  اسید ترفتالیک خالص، گرید بطری، گرید الیاف و نخ POY بود. حجم تولید محصولات این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش همراه و تنها محصولی که میزان تولید آن در فروردین سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته گرید الیاف بوده است. این شرکت در فروردین سال‌جاری به میزان ۱۰۴ هزار و ۲۳۶ تن از محصولات خود را تولید کرده  که این میزان تولید نسبت به حجم تولید دوره مشابه سال گذشته (۱۱۱ هزار و ۸۸۶ تن) حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

افزایش حجم فروش پتروشیمی تندگویان در نخستین ماه سال جاری

پتروشیمی تندگویان در فروردین سال جاری ۵۸ هزار و ۱۴۰ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رساند که از این محل ۱۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال درآمد حاصل کرد. این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته حجم فروش داخلی شرکت به میزان ۵۵ هزار و ۸۱۸ تن بوده و این حجم از فروش، درآمدی ۱۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریالی را برای شرکت به همراه داشته است. با توجه به صورت‌های مالی مرتبط با عملکرد پتروشیمی تندگویان در بازه زمانی مورد نظر باید اشاره کرد این شرکت در فروردین سال گذشته حدود یک هزار تن از محصولات خود را در بازارهای صادراتی به فروش رسانده و از این محل درآمدی ۱۷۲ میلیاردی کسب کرده است.

در نهایت باید اشاره کرد پتروشیمی تندگویان در نخستین ماه سال جاری از طریق فروش محصولات خود به میزان ۱۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که این میزان از درآمد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ افزایشی ۱۹درصدی را نشان می‌دهد.