با اتصال مستقیم از طریق TSP، ناوگان می‌تواند راه‌حل‌های جداگانه و گران‌قیمت سازمانی را کنار بگذارد. اسکات می، مدیر ارشد بازاریابی در GPS Trackit، می‌گوید: «بازارهای ناوگان می‌‌توانند انتخاب گسترده‌‌ای را از طریق تجربه‌ «شیشه‌‌‌ تک‌جداره» برای مرور، امتحان، خرید و دسترسی به طیف وسیعی از محصولات و خدمات، با ارزش افزوده ارائه دهند که این موضوع می‌‌تواند به تاثیرگذاری بر خطوط بالا و پایین ناوگان کمک کند. یک بازار ناوگان، طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را ارائه می‌دهد که این فرآیند به حل چالش‌های کلیدی ناوگان مانند کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود ایمنی و تضمین انطباق دقیق‌تر کمک می‌کند.»

ناوگان‌ها باید با TSP خود تماس بگیرند تا متوجه شوند آیا آنها بازاری را از طریق سیستم خود ارائه می‌دهند یا خیر. اگر چنین باشد، به آسانی می‌توانید از طریق وسیله نقلیه‌تان، دسک‌تاپ یا حتی گوشی هوشمند خود به وب‌سایت ارائه‌دهنده راه‌حل بروید.

بهره‌مندی از داده‌ها

در بسیاری از موارد، بازارهای تله‌ماتیک یکپارچه‌‌سازی اطلاعات را با راه‌‌حل‌‌های شخص سوم ارائه می‌دهند؛ این راه‌حل به ناوگان‌ها اجازه می‌دهد به داده‌های ترکیبی عملی و هوشمند، دسترسی داشته باشند. اسکات می می‌گوید: «یک بازار جامع ناوگان، راه‌حل‌‌هایی از موارد مرتبط با راننده مانند بازی‌انگاری، رفتار، آموزش، تا تمرکز بر منابع انسانی گرفته و حوزه‌‌های راه‌‌حل اصلی مانند تله‌ماتیک، دوربین داشبورد، ELD  و مدیریت دارایی‌ را ارائه می‌‌دهد.» برخی از اپلیکیشن‌ها از اطلاعات بازار مخابراتی استفاده می‌کنند. برای مثال، به گفته‌Carl Temme، معاون توسعه کسب‌و‌کار در IntelliShift، با کمک برخی از اپلیکیشن‌ها، ناوگان‌ها می‌‌توانند داده‌‌های تله‌ماتیک و ترافیک جمع‌‌آوری‌ شده از دستگاه‌‌های تلفن همراه، حسگرهای جاده‌‌ای یا ارائه‌‌دهندگان خودروهای OEM را جمع‌‌آوری کنند.