سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی منتشر کرده که طبق آن، تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰، مجموعا ۱۱۸هزار و ۳۷۹ سایت ۲G  و ۳G  و ۴G توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل راه‌اندازی شده است. در اپراتور همراه اول، ۵/ ۹۶ درصد تحت پوشش ۲G  و ۸۵ درصد تحت پوشش ۳G  و ۸۱ درصد تحت پوشش ۴G قرار دارند. تعداد شهرهای تحت پوشش این اپراتور تا پایان سه ماهه چهارم به ۱۳۹۵ شهر و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۴۴ هزار و ۹۱۸ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر رسیده است.

در اپراتور ایرانسل، ۲۱/ ۸۷ درصد تحت پوشش ۲G  و ۶/ ۸۳ درصد تحت پوشش ۳G و ۶۱ درصد تحت پوشش ۴G قرار دارند. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۶۴هزار و ۶۶ کیلومتر رسیده است. در اپراتور رایتل نیز ۵/ ۵۶درصد تحت پوشش ۳G  و ۴/ ۲۹ درصد تحت پوشش ۴G  قرار دارند. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر رسیده است.

با وجود این، یکی از عوامل افت کیفیت اینترنت، کمبود این سایت‌های BTS است، زیرا در حالی که بخش زیادی از تجهیزات اپراتورها در شهرهای مختلف کشور مشکل دارد، شهرداری‌ها به آنها امکان اجازه نصب BTS را نمی‌دهند. در واقع ممانعت‌های مردمی و شرایط تعامل با شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های جدید BTS یا جمع‌آوری دکل‌های موجود یکی از دلایل کاهش کیفیت پوشش و اینترنت است، به همین دلیل مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در تلاش برای حل این مشکلات هستند.