وجیه‌الله جعفری  در نشست یادشده گفت: بخش دیگری از بندها، در حوزه‌های زیرساختی (از جمله احداث مسیر دسترسی به معادن و تامین برق)، احداث واحدهای فرآوری طلا، فروسیلیس، آهک هیدراته و کربنات سدیم، احداث ناحیه صنعتی طلا و جواهر و همچنین، اجرای طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی از طریق طرح تام با پیگیری ایمیدرو و نیز احیای معادن راکد بود.

جزئیات برنامه‌های اکتشافی

وی با اشاره به جزئیات صورت‌جلسه یادشده در بخش اکتشاف افزود:  صدور پروانه‌های اکتشاف برای ۱۷ محدوده شناسایی شده در پهنه‌های متعلق به ایمیدرو (تکاب-پیرانشهر، زرشوران و آهک زرشوران) و استقرار شرکت مهندسی مشاور توسط ایمیدرو با بهره‌گیری از متخصصان بومی ‌طی ۲۰ روز پس از ارائه پروانه‌های اکتشاف، از جمله این مفاد است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: برگزاری جلسه دفاعیه پهنه‌های مطالعه شده و خاتمه یافته تکاب - سونگون، ماکو ۱ و ماکو ۲ و ارسال نتایج آن به ستاد وزارت صمت طی یک هفته و ارسال درخواست ثبت مجدد از سوی ایمیدرو و صدور پروانه اکتشاف محدوده تنگستن- اشنویه براساس ظرفیت‌های قانونی شورای معادن استان، از دیگر بندهای تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات اکتشافی پروانه‌های اکتشاف و پهنه‌های آتی در سطح استان آذربایجان غربی طی یک سال، انتقال پروانه‌های اکتشافی پلی متال گندمان و زاوه بوکان از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی به ایمیدرو و انجام اکتشافات تکمیلی در حوزه اکتشاف انجام می‌شود.

جعفری بیان کرد: انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی تا ۲۰ هزار کیلومتر خطی در محدوده تکاب با تامین منابع ایمیدرو و اجرای سازمان زمین‌شناسی و انجام مطالعات غربالگری معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در راستای سند ملی گوهرسنگ، بخش دیگری از برنامه‌های ایمیدرو در استان آذربایجان‌غربی است.