سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات  در حاشیه بازدید از پروژه گندله‌سازی صبا امید با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مهمی که در غرب کشور در قالب فولاد کردستان توسط هلدینگ صورت گرفته، لازم است برای تامین خوراک کارخانه یادشده، طرح گندله‌سازی صبا امید غرب، در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به نتیجه برسد.

سعد محمدی توجه ویژه به موضوع ایمنی کار را از اولویت‌های اجرای طرح برشمرد و گفت: باید با حفظ استانداردهای کمی و کیفی سرعت اجرای پروژه افزوده شود و ما هر گونه پشتیبانی و تامین مالی لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بجا و بهینه از منابع منطقه، مجریان طرح را به استفاده از پساب برای تامین آب کارخانه و آینده‌نگری در خصوص سایر نیازهای کارخانه به‌ویژه تامین برق، برنامه‌ریزی در خصوص استخدام و آموزش نیروی انسانی با اولویت نیروهای محلی فراخواند.

لزوم توجه ویژه به موضوع اکتشاف

همچنین مدیرعامل «ومعادن» در ادامه سفر خود به استان کردستان از مجموعه کارخانه یک میلیون تنی تولید کنسانتره و معادن شهرک نیز بازدید کرد. در این برنامه، طرح جامع اکتشاف ۱۴۰۱ در محدوده‌های باباعلی، گلالی، شهرک، ظفرآباد و صاحب سقز مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه، مدیران مجتمع صبانور در خصوص روند رو به رشد  تولید کنسانتره در مجموعه، گزارش مفصلی را ارائه کردند.

سعدمحمدی با تاکید بر توجه جدی و عملیاتی به موضوع اکتشاف به عنوان اولین و مهم‌ترین قدم در توسعه فعالیت‌های صبانور از مسوولان این مجموعه خواست در اسرع وقت برنامه عملیاتی خود را در موضوع اکتشاف ارائه کنند.

وی افزود: هلدینگ از ظرفیت‌های خود برای تامین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تسریع عملیات اکتشاف و حفاری در شرکت صبانور و سایر شرکت‌های زیرمجموعه استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد؛ برای بالابردن بهره‌وری تولید کارخانه کنسانتره، لازم است از تیم‌های فنی و ظرفیت‌های مشاوره و مجموعه‌های دانش‌بنیان به‌درستی استفاده شود تا مشکلات موجود کاملا مرتفع شود.

لزوم بهبود فرآوری باطله، اصلاح انفجار، طراحی ساختار معدن و تامین تجهیزات جدید در حمل‌ونقل برای کاهش هزینه‌ تمام شده  نیز از جمله موضوعاتی بود که در جلسه با مسوولان مجتمع مورد بحث قرار گرفت. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از مدیران صبانور خواست برنامه جامع صبانور در سه بخش اکتشاف، معادن و کارخانه با زمان بندی مشخص تدوین و به هلدینگ ارائه شود.

سعدمحمدی افزود: لازم است تمهیداتی به کار گرفته شود تا فرصت‌های از دست رفته به خاطر معضل کمبود برق یا آب در واحدهای تولیدی به حداقل ممکن برسد.

مجموعه معادن شهرک در شمال شرق استان کردستان واقع شده و دارای ۷ آنومالی است که عملیات استخراج از ۳ آنومالی آن در حال انجام است. این محدوده دارای حدود ۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی است.