به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، خودروی لوسید ایر اعلام کرد که نسخه جدید Grand Touring Performance که روز سه شنبه هفته گذشته معرفی شد، با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و قیمت اولیه ۱۷۹ هزار دلار روانه بازار خواهد شد. سرعت این خودرو در ۶/ ۲ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد. همچنین این نسخه دارای ویژگی‌های فنی مشابه سایر مدل‌های ایر است، از جمله نمایشگر داشبورد ۳۴ اینچی K۵، قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزار OTA، سیستم صوتی سازگار با دالبی Atmos با ۲۱ بلندگو و سیستم کمک راننده لوسید با نام  DreamDrive Pro.

سدان ایر این شرکت از زمان عرضه در پاییز گذشته از جنبه‌های مختلف منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است، که تا حدی به دلیل عملکرد خیره کننده نسخه Dream Edition با قدرت ۱۱۱۱ اسب بخار است. اما به دست آوردن این عملکرد آسان نبود. لوسید تولید دریم ادیشن را تنها به ۵۲۰ خودرو محدود کرد که همه آنها ماه‌ها قبل از اینکه این شرکت شروع به ارسال اولین محصول از کارخانه آریزونا خود در ماه اکتبر کند، پیش فروش شده بودند.

این شرکت روز سه‌شنبه اظهار کرد که نسخه گرند تورینگ پرفورمنس، با مشخصاتی تقریبا مشابه با دریم ادیشن است و قیمت اولیه آن فقط ۱۰ هزار دلار بیشتر از نسخه قدیمی ‌است و در تولید آن محدودیت خاصی وجود نخواهد داشت. در حالی که Air در سطوح بالای بازار خودروهای برقی لوکس تاثیر زیادی گذاشته است، لوسید هنوز در مراحل اولیه تولید در این صنعت قرار دارد.

این شرکت در اواخر فوریه گفت که از زمان شروع تولید خود در ماه سپتامبر، حدود ۴۰۰ خودرو ساخته و حدود ۲۵ هزار رزرو خرید برای مدل ایر داشته است. اکنون انتظار دارد بین ۱۲ تا ۱۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل مشتریان خود دهد که نسبت به پیش‌بینی قبلی

 ۲۰ هزار دستگاه کمتر است، زیرا اختلالات زنجیره تامین جهانی باعث کاهش سرعت تولید آن شده است. پیتر راولینسون، مدیرعامل لوسید، گفت که این شرکت پس از اینکه متوجه شد هنوز تقاضای قابل‌توجهی برای خودروهای مدل ایر با قدرت چهار رقمی ‌وجود دارد، به سمت توسعه مدل با عملکرد بالاتر رفت.

راولینسون در ادامه اظهار کرد: لوسید به دلیل «ادغام عمودی»، توانست به سرعت مدل جدید را توسعه دهد. این شرکت به جای تکیه بر تامین‌کنندگان شخص ثالث برای قطعات موردنیاز خود مانند اکثر خودروسازان بزرگ، موتورهای الکتریکی و بسته‌های باتری خود را در داخل می‌سازد و توسعه می‌دهد. تنظیمات عملکرد در نسخه گرند تورینگ، نتیجه چالش‌های زنجیره تامین است که تقریبا همه خودروسازان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است، اما مشخصات Air جدید  که هنوز هم قابل توجه است شامل شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت تنها در ۶/ ۲ ثانیه، در مقابل ۵/ ۲ ثانیه ادعا شده برای نسخه با عملکرد بالا دریم ادیشن، برد برآورد شده ۴۴۶ مایل، در مقابل ۴۷۱ مایل برای نسخه دریم ادیشن با عملکرد بالا،سیستم کمک راننده پیشرفته DreamDrive Pro، سازگار با بسیاری از

سخت افزارهای مورد نیاز برای رانندگی کاملا خودران، از جمله سنسور لیدار و سیستم شارژ فوق سریع ۹۰۰ ولتی لوسید که به کاربر اجازه می‌دهد با شارژر ۳۵۰ کیلوواتی DC سریع، تا ۳۰۰ مایل برد را تنها در ۲۱ دقیقه طی کند.

هرچند لوسید ایر جدید از جهات بسیاری تسلا را با بالاترین عملکرد خود شکست می‌دهد، اما نه در شتاب. مدل S Plaid تسلا سال گذشته با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار، برد تخمینی ۳۹۶ مایل، قیمت اولیه کمی ‌بیش از ۱۳۰ هزار دلار و رسیدن به ۶۰ مایل در ساعت در مدت زمان ادعایی ۹۹/ ۱ ثانیه، به بازار عرضه شد. گرند تورینگ پرفورمنس یک نسخه با عملکرد بالاتر از Air Grand Touring است که لوسید ادعا می‌کند ۸۱۹ اسب بخار قدرت دارد. تحویل مدل جدید  لوسید در ایالات متحده در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.