به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یاهو فایننس، این کارخانه پیشرفته که در اکتبر سال ۲۰۱۶  افتتاح شد، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود در جهان است و  ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن HBI را دارد. بریکت گرم آهن اسفنجی یک ماده اولیه صنایع فولادسازی با کیفیت بالا است که از طریق احیای مستقیم سنگ‌آهن ایجاد می‌شود و برای تولید گریدهای فولادی با کیفیت بالا در کوره قوس الکتریکی (EAF) استفاده می‌شود. اگر این ماده در کوره بلند استفاده شود، موجب کاهش مصرف کک می‌شود. در حقیقت بریکت گرم آهن اسفنجی یک شکل فشرده و ممتاز از آهن احیای مستقیم یا آهن اسفنجی (DRI) است که برای غلبه بر مشکلات مربوط به حمل و نقل و جابه‌جایی DRI توسعه یافته است.

به موازات این معامله، آرسلورمیتال یک قرارداد بلندمدت برای دریافت بریکت گرم آهن‌اسفنجی با وست‌آلپاین امضا کرده است تا حجم HBI موردنیاز سالانه برای کارخانه‌های فولاد خود در Donawitz و لینز، اتریش را تامین کند. باقی مانده تولید نیز به اشخاص ثالث تحت قراردادهای موجود عرضه می‌شود و همچنین به تاسیسات آرسلورمیتال، از جمله کارخانه AM/ NS Calvert در آلاباما، پس از راه‌اندازی ظرفیت ۵/ ۱ میلیون تنی EAF که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود، تحویل داده خواهد شد.

مدیر عامل آرسلورمیتال، آدیتیا میتال، در این خصوص اظهار کرد این یک خرید استراتژیک قانع‌کننده برای شرکت ما است که هم پیشرفت ما به سمت تولید مواد اولیه با کیفیت بالا برای کوره EAF را تضمین می‌کند و هم برنامه‌های جهانی کربن‌زدایی ما را تسریع می‌کند. این تاسیسات در سطح جهانی هستند و در یک موقعیت مکانی ایده‌آل و در حاشیه یک بندر عمیق واقع شده است. همچنین اراضی بلااستفاده زیادی در این سایت وجود دارد که گزینه‌های جالبی را برای توسعه بیشتر ارائه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: آرسلورمیتال در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان DRI در جهان است. این خرید موقعیت ما را تقویت  و امنیت عرضه کارخانه AM/ NS Calvert را تضمین می‌کند، در حالی که تجربه‌های ما ارزش قابل توجهی برای دارایی ما به ارمغان خواهد آورد. آهن اسفنجی یک ماده اولیه فولادسازی است که نقش بسیار مهمی ‌در جاه‌طلبی‌های کربن‌زدایی ما دارد، زیرا ما برنامه‌هایی را برای ساخت تاسیسات DRI در چند سایت در سراسر اروپا و کانادا اعلام کرده‌ایم. بنابراین، قرارداد امروز گام مهم دیگری در سیر اقدامات اقلیمی ‌ما است. در نهایت، می‌خواهم از تیم مدیریت اجرایی وست‌آلپاین تشکر کنم و مشتاقانه منتظر توسعه یک مشارکت قوی با آنها هستم.

تاسیسات کورپوس کریستی که مساحتی معادل ۲ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و بیش از ۲۷۰ نفر را در استخدام خود دارد، در یک موقعیت ساحلی منحصربه‌فرد با دسترسی مستقیم به کانال کشتیرانی وسیع و آب‌های عمیق قرار دارد که حمل و نقل مقرون به صرفه به قاره آمریکا و اروپا را ممکن می‌سازد. این کارخانه بهترین تکنولوژی و تجهیزات در کلاس جهانی را در خود جای داده است که توسط شرکت میدرکس، تامین‌کننده پیشرو راه حل‌های تولید DRI ارائه شده است.

در حال حاضر کارخانه‌های فولادسازی از گاز طبیعی برای احیای مستقیم گندله سنگ‌آهن با عیار بیش از ۹۱ درصد به HBI استفاده می‌کنند. با این حال، با توجه به اینکه سواحل تگزاس شرایط آب و هوایی مناسبی را برای تولید هیدروژن سبز با انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه می‌دهند، این کارخانه پتانسیل استفاده از ۱۰۰ درصد هیدروژن را به عنوان گاز احیاکننده دارد. استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ به عنوان انرژی ورودی و گاز کاهنده به این معنی است که فولادسازی مبتنی بر DRI-EAF دارای ردپای کربن بسیار کمتری نسبت به فولادسازی کوره اکسیژنی بازی یا کوره بلند است. بنابراین انتظار می‌رود روش DRI/ HBI نقش برجسته‌ای در کربن‌زدایی صنعت فولاد ایفا کند، فرآیندی که آرسلورمیتال قصد دارد آن را رهبری کند.

آرسلورمیتال با ظرفیت تولید سالانه ۹ میلیون تن (حدود ۱۵ میلیون تن با احتساب تولید کارخانه هند)، رهبر جهانی در تولید آهن اسفنجی است. آهن اسفنجی که در نهایت با استفاده از هیدروژن سبز تولید می‌شود  در قلب مسیر فولادسازی نوآورانه این شرکت قرار دارد، یکی از دو مسیری که آرسلورمیتال توسعه داده است که پتانسیل تولید فولاد بدون کربن را دارد.

در طول سال گذشته، این شرکت، استراتژی نوآورانه مبتنی بر DRI خود را تسریع بخشیده و پروژه‌هایی را برای ایجاد ظرفیت اضافی آهن اسفنجی و کوره قوس الکتریکی در عملیات خود در بلژیک، کانادا، فرانسه و اسپانیا اعلام کرده است. مجموع سرمایه‌گذاری برای این چهار پروژه بالغ بر ۶/ ۵ میلیارد دلار آمریکا است که پیش‌بینی می‌شود انتشار کربن در مجموع ۵/ ۱۹ میلیون تن کاهش یابد، که معادل انتشار گازهای گلخانه‌ای از بیش از ۴ میلیون خودرو طی یک سال است. این پروژه‌ها در قلب اهداف شرکت قرار دارند تا شدت انتشار CO۲ را تا سال ۲۰۳۰ تا ۲۵ درصد در سطح فعالیت‌های این شرکت و به میزان ۳۵ درصد در اروپا تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد. آرسلورمیتال با حضور در ۶۰ کشور و تاسیسات اولیه فولادسازی در ۱۶ کشور، پیشروترین شرکت فولادسازی و معدن در جهان است. شرکت آرسلورمیتال در سال ۲۰۲۱ یک درآمد ۶/ ۷۶ میلیارد دلاری را اعلام کرد و تولید فولاد خام این شرکت به ۱/ ۶۹ میلیون تن رسید، در حالی که تولید سنگ‌آهن آن نیز به بالغ بر ۹/ ۵۰ میلیون تن افزایش یافت.