رشد 60 درصدی مانده تسهیلات اعطایی «وملل»

مانده سپرده‌های دیداری ریالی نزد بانک‌ها در پایان اسفند ۱۴۰۰ به میزان ۳۵۰ میلیارد و ۷۲۱میلیون ریال بود. مانده  سپرده‌های مدت‌دار ریالی نزد بانک‌ها ۵۵۸ میلیارد و ۶۷۷میلیون ریال اعلام شده است. سرمایه ثبت شده و‌ملل ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

تراز مثبت «وملل»

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری موسسه اعتباری ملل در یک ماه منتهی به پایان اسفند ماه ۴هزار و ۶۳۶میلیارد ریال را ثبت کرده که بر این اساس تراز عملیاتی مثبت بانک تحقق یافته است. خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده در آخرین ماه سال گذشته به بیش از ۶۰میلیارد تومان رسید که ۶۰درصد بیش از بهمن ماه است.

گزارش فعالیت ماهانه موسسه اعتباری ملل در پایان اسفند نشان می‌دهد مانده تسهیلات اعطایی «وملل» در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۸ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال بوده که با توجه به رقم ۱۸۶ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال پایان اسفندماه ۱۳۹۹ حدود ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جمع درآمد تسهیلات اعطایی از ابتدای سال مالی به میزان ۵۶ هزار و ۱۹۹میلیارد ریال بوده که درآمد تسهیلات اعطایی در دوره یک ماه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰به میزان ۵هزار و ۲۳۲میلیارد ریال بوده است. میزان تسهیلات  اعطایی طی دوره ۲۷ هزار و ۹۲۵میلیارد ریال بود. بیشترین درآمد تسهیلات اعطایی در دوره یک ماهه اسفند مربوط به مشارکت مدنی با رقم ۳هزار و ۶۵۷میلیارد ریال بود. دومین درآمد موسسه اعتباری ملل در اسفند ماه مربوط به عقد مرابحه با رقم یک هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال است. سهم فروش اقساطی ۱۸۳میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال بوده است، اما این سهم در اسفند سال ماقبل آن یعنی سال ۱۳۹۹ به ترتیب مربوط به مشارکت مدنی، سایر تسهیلات و فروش اقساطی بوده است.

اما مانده تسهیلات اعطایی فروش اقساطی درپایان دوره ۱۴ هزار و ۲۶۴ ‌میلیارد ریال، مرابحه ۹۶ هزار و ۳۰۱میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک ۳هزار و ۶۲۱میلیارد ریال بود. مانده تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی بیشترین سهم را در سبد تسهیلاتی موسسه اعتباری ملل به میزان ۱۷۲هزار و ۲۶۳میلیارد ریال داراست. خرید دین ۱۴میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال و تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲هزار و ۳۱۱میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

مانده سپرده‌های ۳۴۰ هزار میلیارد ریالی

جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت از ابتدای سال مالی تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ به میزان ۳هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال، سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله ۳۰ هزار و ۸۹۷میلیارد ریال  و سپرده‌های بلند‌مدت دو ساله ۱۸ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال است. مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری پایان دوره «و‌ملل» نیز در پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ حدود ۳۳۹هزار و ۴۹۱میلیارد ریال اعلام شده است.

 مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی نیز ۲۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بوده است. مانده سپرده‌های کوتاه‌مدت در مدت یاد شده نیز ۳۳هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال و سپرده‌های بلند‌مدت یک‌ساله ۲۱۶ هزار و ۴۴۱میلیارد ریال و سپرده‌های بلند‌مدت دو ساله ۶۷ هزار و ۶۸۲میلیارد ریال اعلام شد.

مقدار سپرده‌های جذب شده «و‌ملل»در اسفند، حدود ۳۷درصد بیشتر از بهمن ماه بوده است.

برگزاری دو مجمع

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام موسسه اعتباری ملل براساس اطلاعیه منتشره در سامانه کدال در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ در خصوص اعلام تنفس مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده روز پنج‌شنبه ۱۱فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل  ساختمان مرکزی موسسه اعتباری ملل برگزار شد و به حد نصاب قانونی نرسید. دستور مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره بوده است.

بهره‌مندی بیش از ۷ هزار نفر از مستاجران از تسهیلات موسسه اعتباری ملل

همچنین این موسسه  در مجموع بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. این موسسه برای ترویج بانکداری قرض‌الحسنه نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در طرح‌های متعدد به متقاضیان اقدام کرد.

 این گزارش می‌افزاید: تسهیلات پرداخت شده موسسه اعتباری ملل شامل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، اشتغال‌زایی و تامین نیازهای ضروری است که از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه به حدود ۳۰هزار نفر به مبلغ بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

موسسه اعتباری ملل در سال‌های اخیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار مختلف مردم  اقدام کرده است که در نظر دارد در سال‌های آینده نیز با توسعه این امر نسبت به کاهش مشکلات مردم اقدام کند.

موسسه اعتباری ملل در راستای حمایت از مستاجران در ۱۱ ماه سال جاری به ۷هزار و ۱۵۰ نفر از مستاجران تسهیلات پرداخت کرد.

 این موسسه برای کمک به توانمندسازی مستاجران در تامین مسکن تا پایان بهمن ماه سال جاری به بیش از ۷هزار  نفر از مستاجران تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرد.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در موسسه اعتباری ملل در ۱۱ ماه سال جاری از لحاظ تعداد بیش از ۷۹ درصد و از لحاظ مبلغ ۲هزار و ۹۰۰درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

گفتنی است موسسه اعتباری ملل، از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه تعداد ۳هزار و ۵۶۱  فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ‌متقاضیان پرداخت کرد. این گزارش می‌افزاید: در بهمن سال‌جاری ۳۹۰ فقره تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت کرد و در حال حاضر ۶۲۰ نفر از جوانان در نوبت پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج قرار دارند.