دستاورد مهم و مراحل بعدی

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از Seeking Alfa، شرکت واله از نظر ظرفیت تولید و حجم اکتشاف پیشرفت‌های عمده‌ای داشته است. در حال حاضر، این شرکت دارای سود سهام قوی است که اکثر شرکت‌های معدنی غربی نمی‌توانند با آن برابری کنند. با چند برابر شدن درآمدها و بازده سود سهام بالا، واله در موقعیت مناسبی برای ادامه حرکت فعلی خود قرار دارد. واله به قدری در امتداد زنجیره تامین به صورت عمودی کشیده شده است که می‌تواند فشارهای سیاسی مختلفی را که بر سر راهش قرار می‌گیرد، کنترل کند.

در سطح جهانی، فشار قابل توجهی روی سرمایه‌گذاری پایدار صورت گرفته است و سرنوشت بسیاری از موسسات در دستان کمیته‌هایی قرار دارد که روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. این می‌تواند یک مشکل اساسی برای بسیاری از معادن دیگر باشد، اما واله در این خصوص بسیار فعال بوده و تاکنون تنش محدودی از سوی دولت‌ها درباره فعالیت‌های آن وجود داشته است.

از طرف دیگر ارزش ایجاد شده در این شرکت را نمی‌توان نادیده گرفت و میزان پرداخت به سهامداران نشان داده است که واله به حوزه کاری خود اهمیت می‌دهد و مایل است اکثر درآمد خود را به سهامداران خود پرداخت کند. این اقدام به این شرکت اجازه می‌دهد تا چرخه سهام کمتری داشته باشد و به دلیل ساختار سود تقسیمی پرداخت دوسالانه، بهتر از نوسانات بازار استفاده کند. این امر سرمایه‌‌گذاران را تشویق می‌کند تا مدت بیشتری سهام این شرکت را در سبد خود نگاه دارند و آنها از طریق چندین فصل سهامداری، مزایای مالکیت واله را حفظ می‌کنند. از آنجاکه نگرانی‌های مختلفی درباره وضعیت زنجیره‌های تامین جهانی پس از دوران پاندمی وجود دارد، به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی، این موضوع هنوز هم ما را آزار می‌دهد و باید جدی گرفته شود. با این حال، این شرایط باعث ایجاد مشکلاتی در جنبه‌های مختلف زنجیره تامین شده است زیرا کارگران عملیاتی موردنیاز برای این بخش در برخی موارد نمی‌توانند کارهای خود را تکمیل کنند. میزان ذخایر معدنی در قاره آمریکا در حال حاضر به دلیل درگیری‌های ژئوپلیتیکی بسیار حائز اهمیت است. با افزایش قیمت‌‌های نیکل و مس، واله با جبران هزینه‌های تولیدکنندگان از این شرایط بسیار سود برد. یکی از بخش‌های واله که کارشناسان کمی نگران آن هستند، معادن این شرکت در آسیای جنوب شرقی است. به‌طور کلی سبد دارایی‌های واله دربرگیرنده طیف وسیعی از مناطق جغرافیایی است و این امر می‌تواند به تثبیت خطرات قریب‌الوقوع این شرکت کمک کند. تورم نیز مساله مهمی است که واله برای حل آن سخت کار کرده است. با داشتن هزینه‌های ثابت نسبتا پایدار به دلیل فرآیندهای ادغام عمودی، آنها تا حدودی از اثرات کلان افزایش نرخ‌ها در امان هستند. به همین دلیل، واله شرکتی نسبتا باثبات است و در شرایط سخت بازار به خوبی مقاومت خواهد کرد.

به دلیل رشد تحلیل‌های فاندامنتال، نیاز به ارزیابی مجدد ریسک است

واله دانش و تخصص گسترده‌ای در بخش معدن از خود نشان داده است و آنها همچنان به پیشرفت‌های خود در این صنعت ادامه می‌دهند. حتی با وجود اینکه سبد سهام آنها در بخش جنوب شرقی آسیا بسیار گسترده است، آنها عملیات اصلی معدنی خود را در قاره آمریکا با قدرت پیگیری می‌کنند که ثابت شده است یک تلاش سودآور است. به‌طور کلی با وجود برخی از بادهای مخالف کلان، تصویر درآمد‌های بنیادی واله به دلیل افزایش تولید و تمرکز بر کاهش تاثیر آنها بر کل درآمد، به افزایش خود ادامه خواهد داد.

 در حالی که ممکن است در ظاهر این امر ناخوشایند به نظر برسد، مهم این است که چه زمانی شرکت با نهادهای تنظیم‌کننده سروکار خواهد داشت. همان‌طور که واله به این پیشرفت‌ها ادامه می‌دهد، می‌تواند در خارج از بازارهای اصلی خود و به سمت کالاهای بالقوه دیگر که دارای تقاضای بالا هستند، روی آورد و این امر به آنها کمک می‌کند تا زیرساخت‌های خوبی برای پروژه‌های کوچک خود ایجاد کنند. این تنها یک راه برای تنوع بخشیدن به پرتفوی قوی فعالیت‌های معدنی آنهاست. هرچند این تغییرات جزئی در موقعیت بین‌المللی آنها ممکن است کوچک به نظر برسند اما در طول زمان به درآمدهای این غول معدنی خواهد افزود.

افزایش ارزش‌گذاری و بازده قوی به سرمایه‌گذاران

به دلیل فشار چرخه‌ای مثبتی که بر شرکت‌های معدنی اعمال می‌شود، ارزش‌گذاری این شرکت‌ها می‌تواند از سطوح کنونی بهبود یابد. صنعت معدنکاری جهانی فضای کوچکی است که چند غول بر آن تسلط دارند. ریوتینتو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی در سطح جهان است که بر آهن، مس، الماس و طلا تمرکز دارد. یکی دیگر از این شرکت‌ها گروه BHP است که بر استخراج فلزات و صنایع مرتبط با نفت تمرکز دارد. این شرکت‌ها سه تولید‌کننده بزرگ معدنی در جهان هستند. ارزش واله برای مدتی نسبت به دیگر اعضای این گروه دچار افت شد که به حضور بین‌المللی آنها و فشارهای سیاسی منفی مرتبط با آن مربوط می‌شود. در حال حاضر، مزیت مهم واله این است که آنها هیچ رابطه مهمی با هیچ کشوری که درگیر بحران اروپای شرقی باشد، ندارند. واله می‌تواند با دارایی‌های کنونی خود نقش سوئیس را در جهان بازی کند و این نشان‌دهنده گزارش درآمدی قوی این شرکت در آینده به دلیل میزان درآمد خالصی است که آنها از مشتریان عمده خود به دلیل کمبود عرضه به دست خواهند آورد.