به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از zdnet‌، این کامیون‌ها یک نوآوری بسیار مهم و قابل توجه در راستای جاه‌طلبی‌های معدنکاران برای اتوماسیون عملیات خود هستند. طبق یک ضرب‌المثل قدیمی‌ همچون قناری در معدن طلا حضور دارند. با توجه به اینکه جهان بیش از هر زمان دیگری تشنه فلزات گرانبها و عناصر کمیاب خاکی است، فناوری به طور فزاینده‌ای برای کارآمدی و مقرون به صرفه‌تر کردن عملیات استخراج در معادن و در عین حال باز کردن مسیر استخراج منابع کمیاب مورد نیاز است.

شرکت تجهیزات سنگین خودران SafeAI و شریک استرالیایی آن، Position Partners، ارائه‌دهنده این کامیون‌های روباتی جدید هستند. این نسل جدید فناوری وسایل نقلیه سنگین خودران، نسبت به نسل اول به خوبی بهسازی شده‌اند و ارتقا یافته‌اند، به طوری که نسل اول این کامیون‌ها قدرت پردازشی محدودی داشتند و در بیشتر موارد مشاهده می‌شد که زمان بازده سرمایه‌گذاری بالایی را ارائه می‌دادند. همچنین نسخه‌های اولیه فناوری خودروهای خودران در این بخش با سیستم‌های بسته قدیمی ‌کار می‌کردند و امکان برقراری ارتباط بین ناوگان مختلط در آنها وجود نداشت.

اکنون ۲۰ سال است که صنایعی مانند استخراج مواد معدنی از این فناوری برخوردارند، اما عدم دسترسی به آن به این معنی است که هنوز واقعا کاربرد آنها به طور جدی مطرح نشده است. فناوری Autonomy ۲.۰ در حال تغییر آن است. این سیستم‌های جدید با استفاده از هوش مصنوعی و حسگرهای چندوجهی (لیدار، رادار، دوربین)، قدرت پردازش قابل‌توجهی برای کاهش اتکا به شبکه و امکان تصمیم‌گیری سریع دارند. همچنین این فناوری دارای قابلیت‌های تعامل‌پذیری بالایی است و دارای ویژگی عدم وابستگی به نوع وسیله نقلیه است، به این معنی که فناوری‌هایی مانند خودمختاری SafeAI را می‌توان برای هر خودرویی، تقریبا در هر سنی از هر سازنده‌ای اعمال کرد.

شین کلارک، مدیر کل برآورد و خدمات فنی MACA توضیح می‌دهد: این فناوری یک تغییر در شرایط بازی برای کسب و کار، مشتریان و صنعت ما است. راه‌حل همه‌کاره و مقیاس‌پذیر SafeAI در حال حاضر در صنعت ما بی‌نظیر است و پیامدهای قابل توجهی را برای ایمنی، کارآیی و مقرون به صرفه بودن سایت‌های معدنی دارد. ما انتظار داریم که به سرعت از نظرات مشتریان خود استفاده کنیم، زیرا آنها به تدریج شروع به درک تاثیرات فوق‌العاده این فناوری می‌کنند. این به معنای مقیاس‌پذیری بسیار بیشتر برای تسریع در عرضه تجهیزات خودران برای صنایعی است که آماده فعالیت هستند مانند توافق‌نامه‌ای که در حال حاضر برای تحویل ۱۰۰ کامیون منعقد شده است.  

 یکی از مزایای بزرگ فناوری اتونومی‌ این است که شرایط کار بسیار ایمن‌تری را برای کارگران در محل ایجاد می‌کند. البته این به‌آن معناست که صنایع استخراجی مانند معدن در حال افزایش کارآمدی خود هستند. از آنجا که توسعه رایانه‌های شخصی و فناوری‌های باتری به طور فزاینده‌ای تقاضا برای منابع استخراج‌شده را افزایش می‌دهند، فناوری‌های اتوماسیون این صنایع را به سمت قابلیت‌های بیشتر سوق می‌دهند، چرخه‌ای که نیاز به افزایش هوشمندی دارد.