سیدعباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی در این جلسه که با حضور مدیرعامل، رئیس و نایب رئیس و عضو هیات مدیره قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیات عامل بانک تجارت برگزار شد گفت: تحول شبکه بانکی به نفع عموم مردم، سیاست امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی است و بانک‌ها ‌بدانند که پاسداری از حقوق مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌تواند در قالب مسوولیت‌های اجتماعی سازمان معرفی شود. معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی موفقیت هر سازمانی را وابسته به همراهی و همدلی اعضای تشکیل‌دهنده آن دانست و گفت: از بانک تجارت همواره گزارش‌هایی مبنی بر وجود یکدلی، هماهنگی و همسویی مدیران و کارکنان مجموعه به دست ما می‌رسد و ضمن تقدیر از این رویکرد امیدواریم این بانک بتواند دستاوردهای بزرگ‌تری را کسب کرده و کارکنان بانک تجارت در کنار خانواده خود اخبار موفقیت‌های‌شان را مرور کرده و به عملکرد خود افتخار کنند.

حسینی بانک تجارت را بانکی صاحب‌نام، ارزشمند و دارای برجستگی‌های خاص در حوزه‌هایی همچون صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی عنوان کرد و یادآور شد: این نشست اولین جلسه از سلسله نشست‌های ما با مدیران ارشد بانک‌های کشور به شمار می‌رود و مبین این است که بانک تجارت برای وزارت امور اقتصادی و دارایی بانکی صاحب اعتبار است. قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان و مدیران بانک تجارت در سال جاری به تحلیل گزارش عملکرد بانک تجارت پرداخت و ابراز امیدواری کرد با اجرای برخی الزامات و بهبود فرآیندها، بانک تجارت بتواند به موفقیت‌های برجسته‌تر از گذشته دست یابد.

هادی اخلاقی‌فیض‌آثار مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه به ارائه گزارش مبسوطی ازعملکرد بانک تجارت در سال جاری، مقایسه آن با سال گذشته و تبیین استراتژی‌ها و برنامه‌های آتی این بانک پرداخت. ترکیب سهامداران و تعداد شعب، آخرین وضعیت حجم سپرده‌های بانک، پیش‌بینی سود و زیان، هزینه پول، عملکرد بانک تجارت در حوزه اعطای تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانت‌نامه و خدمات نوین بانکی از جمله بخش‌های گزارش ارائه شده توسط  اخلاقی بود. مدیرعامل بانک تجارت در بخش دوم این گزارش به تبیین رویکردهای استراتژیک و برنامه‌های آتی این بانک پرداخت و از جمله به تاکید بانک تجارت مبنی بر حضور فعال در اکوسیستم‌های جدید فناوری، تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، گسترش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تحولات زیرساختی در حوزه توسعه کسب و کار و همکاری استراتژیک با استارت‌آپ‎های فعال در حوزه مالی و بانکی اشاره کرد.