به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، این خودروساز هنوز مجوز زیست محیطی مورد نیاز را برای آغاز تولید خودروهای خود دریافت نکرده است. ماه گذشته، تسلا تایید کرد اولین مدل خودروی Ys را در گیگافکتوری برلین در پایان سال۲۰۲۱ تولید کرده است. این خودروساز همچنین مجوز ساخت ۲هزاربدنه مدل Y در این کارخانه را قبل از تایید نهایی آن توسط مقامات ایالتی براندنبورگ دریافت کرد. این شرکت اعلام کرد نیاز به انجام آزمایش‌های بیشتری در فرآیند تولید خود دارد.

به نظر می‌رسد تسلا اکنون در حال دستیابی به تولید انبوه مدل Y جدید در آلمان است که هم می‌تواند مثبت باشد و هم یک اتفاق منفی تلقی شود. اگر تسلا تاییدیه‌های لازم را دریافت کند، می‌تواند سریع‌تر به حجم تولید بالاتری دست یابد، اما در عین حال، انجام چنین عملیاتی در گیگافکتوری برلین بدون ایجاد درآمد برای این شرکت بسیار پرهزینه خواهد بود. تسلا صدها میلیون برای تولید این وسایل نقلیه سرمایه‌گذاری می‌کند و اکنون چیزی از آنها عایدش نمی‌شود و اگر بدون اخذ تاییدیه‌های لازم به همین منوال ادامه دهد، فشار زیادی بر روند درآمد آن وارد خواهد شد.

از طرف دیگر، این اتفاق ممکن است در میان شرکت‌ها و مشاغل نامطلوب جلوه کند، زیرا تجربه تسلا به عنوان هشداری برای دیگران در رابطه با بوروکراسی در آلمان مطرح می‌شود که در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی برای پروژه این کارخانه جدید است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین موانع در تاییدیه زیست محیطی گیگافکتوری مربوط به مساله تامین آب آن باشد. تسلا مجبور شد چندین بار در برنامه تامین آب خود تجدید نظر کند زیرا این منطقه از کمبود آب‌های زیرزمینی رنج می‌برد. با این حال، وزیر اقتصاد براندنبورگ، یورگ اشتاینباخ، در این خصوص اظهار کرد وضعیت برای فاز اول (تولید مدل Y) این کارخانه قابل مدیریت است. ذخایر آب فعلی برای مرحله اول کارخانه کافی است، اما زمانی که تسلا این سایت را گسترش دهد، به ذخایر بیشتری نیاز خواهیم داشت.

تسلا در حال حاضر قصد دارد سالانه ۴/ ۱ میلیون متر مکعب آب مصرف کند که معادل تقاضا برای شهری با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر است. انتظار می‌رود این منطقه چاه‌های بیشتری حفر کند تا کاهش آب‌های زیرزمینی را جبران کند. در این بین، هنوز مشخص نیست تسلا چه زمانی می‌تواند تاییدیه زیست محیطی خود را برای شروع رسمی‌ تولید و تحویل از گیگافکتوری برلین دریافت کند.