به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ماینینگ ویکلی، این اقدام تنها یک روز پس از آن صورت پذیرفت که این شرکت که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود، تصمیم گرفت از سمت خود به عنوان معاونت انجمن جواهرات معتبر (RJC) که یک سازمان جهانی برای تنظیم استانداردهای تجاری در صنعت جواهرات و ساعت‌های گران‌قیمت است، کناره‌گیری کند.

این شرکت معدنی مستقر در میرنی، پیامدهای اقتصادی تهاجم مستمر روسیه به اوکراین را «بی‌سابقه» توصیف و خاطرنشان کرد این شرکت همه اقدامات لازم را برای کاهش پیامدهای درگیری مسلحانه به نفع مشتریان و شرکای خود انجام خواهد داد. این شرکت در بیانیه‌ای ایمیلی اظهار کرد: ما همچنان به نظارت و تجزیه و تحلیل عواقب این بحران برای صنعت و روابطی که در طول دهه‌ها در سراسر جهان ایجاد کرده‌ایم، ادامه می‌دهیم. آلروسا در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، قرار گرفت و مدیر اجرایی این شرکت سرگئی اس. ایوانف که یکی از اعضای هیات‌مدیره گازپرومبانک نیز است از تحریم‌های غرب بی‌نصیب نماند.

دیوید کلی، مدیر اجرایی NDC، گفت این شورا با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک فعلی، تصمیم آلروسا را ​​درک کرده و به آن احترام می‌گذارد. کلی در ادامه افزود: ده‌ها سال است که آلروسا میلیاردها دلار برای توسعه و حمایت از جوامع اطراف معادن خود سرمایه‌گذاری کرده است. ما برای این شرکت آرزوی حل سریع همه مشکلات پیش رو را داریم. انجمن تولیدکنندگان الماس طبیعی توضیح داد با تعلیق عضویت آلروسا، این شرکت از هیات مدیره کنار رفته و همه کمک‌های مالی خود را متوقف خواهد کرد.

داده‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نشان می‌دهد آلروسا مسوول ۹۰ درصد از تولید الماس روسیه و ۲۸ درصد از عرضه جهانی این محصول گران بها است. دولت روسیه مالک ۳۳ درصد از سهام این شرکت است و ۳۳ درصد دیگر متعلق به ساخا، جمهوری یاقوتستان روسیه است که دفتر مرکزی شرکت در آنجا قرار دارد. آلروسا سال گذشته ۴/ ۳۲ میلیون قیراط الماس استخراج کرد و فروش آن به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید که عمدتا به دلیل تقاضای مشتریانی از ایالات متحده بود.

در این گزارش آمده است ذخایر بالادستی به دلیل تقاضای بالا و بهبود تولید، حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و نزدیک به سطح حداقل خود رسید. صنعت جواهرات الماس با میزان عرضه در سطوح تاریخی پایین در سال ۲۰۲۱ که حدود ۲۹ میلیون قیراط تخمین‌زده شده است، وارد سال جدید شد.